Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patentsøgning..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Nogen som kan hjælpe mig med, hvordan man finder ud af, om en idé er patenteret ?

Jeg ved min idé er i funktion i dag, men jeg mener selv jeg kan gøre det bedre, og vil derfor finde ud af om der er taget patent på den, inden jeg begynder på noget :-)

Min idé er ikke et produkt, men nærmere en service på nettet (min idé holder jeg for mig selv)..

På forhånd tak for hjælpen..

MVH.

Niels

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:01
Hej
Niels:
Nogen som kan hjælpe mig med, hvordan man finder ud af, om en idé er patenteret ?
Nu er det godt nok ikke et produkt du ønsker patent på, men jeg ved ikke om en nyhedsundersøgelse også gælder ideer. Så er det en nyhedsundersøgelse fra PV du skal bruge.
Dog koster den omkring 1000,- mener jeg.

Men for at være ærlig så tror jeg ikke at du skal gå ind og søge patent på noget du ikke er begyndt på. Mange patenter opstår undervejs.
Nu ser jeg at det er en "service". Det tror jeg ikke du vil få noget patent på. Det vil være spild af penge.!
Men har du rigelig med klejner, sker der ikke noget ved at forsøge.
Af erfaring kan et meget enkelt produkt nemt løbe op i små 100.000,- før de overhovedet tænker på patent. (meget er baseret på dokumenter og undersøgelser m.m.)
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Skrevet kl. 20:26

Hej, og tak for svar :-)

Det jeg tænker på, at min idé findes i forvejen, men det jeg godt vil undersøge inden jeg går videre med det, er om iværksætteren som har startet det op, skulle have taget petent på det, og jeg skulle ske at komme i klemme, hvis jeg laver det samme, for det er jeg jo ikke interesseret i ? Eller måske er det slet ikke patent vi snakker om, men noget andet, jeg skal passe på med, for ikke at overtræde lovgivningen, hvis der er særlige regler om at starte noget magen til op ?

MVH.

Niels

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 20:52

Hej Niels.

Som jeg læser det er vi inde på området konkurrence.

Derfor ser jeg ikke det store problem i det. Konkurrence på områder er lovlige, blot du holder dig indenfor markedsføringsloven.

Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Skrevet kl. 21:15

Det er jeg glad for at høre :-)

Jeg takker mange gange for responsen, og jeg glæder mig til at komme videre med min idé..

MVH.

Niels

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 21:19
Niels:
Jeg takker mange gange for responsen, og jeg glæder mig til at komme videre med min idé..
Lad os høre om din service, når du har ført den ud i livet!
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 17:54

"Så er det en nyhedsundersøgelse fra PV du skal bruge.
Dog koster den omkring 1000,- mener jeg.

Nyhedsundersøgelsen koster minimum DKK 10.000 mht. patenter og brugsmodeller, hvis der skal udføres et anstændigt stykke arbejde på nogle søgninger.

www.eneret.dk kan udføre nyhedsundersøgelser for at afdække om en ide / opfindelse er kendt eller ej.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)