Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms skat på unika håndarbejde.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Er der nogen af jer der ved hvordan man skal forholde sig i denne situation.

Jeg har et fuldtidsjob men som hobby strikker jeg børnetøj, det falder i ret manges smag og jeg er blevet kontaktet af en butik som gerne vil købe nogle af mine modeller. Jeg kan af gode grunde ikke strikke hurtigt nok så jeg har råd til at kvitte mit fuldtidsjob men hvordan skal jeg forholde mig til alt hvad der hedder moms og skat. Jeg vil jo gerne købe materialerne engros så der bliver lidt profit ud af det jeg sælger, er der et maxs beløb man må sælge for før man er skattepligtig og er der noget om at der er en speciel regl når det er unika som jeg sælger. Jeg er helt på bar bund.....kan i hjælpe mig?

Tak.

Hilsen

Charlotte K

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:36
Hej Charlotte

Med hensyn til moms er du først pligtig til at lade dig momsregistrere og betale moms, når dine indtægter pr. kalenderår overstiger 50.000 kr. Du kan vælge at lade dig momsregistrere alligevel og dermed få momsfradrag for dit varekøb m.v. Det kan være relevant, hvis du fremover alene har butikken som kunde, men medfører jo også mere administrativt bøvl. Ved at lade dig momsregistrere får din virksomhed et CVR-nummer, hvilket sandsynligvis vil give dig mulighed for at handle engros.

Med hensyn til skat vil du - uanset om du er momsregistreret eller ej - være pligtig at selvangive resultatet af din virksomhed på selvangivelsen og svare skat af et evt. overskud. Jeg kommer ikke lige ind på reglerne for hvis virksomheden måtte give underskud, da dette forhåbentlig ikke bliver aktuelt for dig 

Ole

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 01:26
Alternativt kan du lade butikken købe materialerne og så betale dig for arbejdslønnen.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)