hej, Har læst en del rundt omkring her på amino, men føler mig stadigt usikker på følgende: Jeg vil gerne igang med at blogge har dog et spørgsmål til regler når man får dagpenge OG blogger (uden at tjene penge på det med feks adsense som jeg har set rundt omkring.):
Jeg har et 'Intranet' hvor jeg har lavet ca 1000 indlæg i alt i wordpress blogs, disse indlæg, med pdf filer, video howto , .NET apps, arduino sw og andet vil jeg gerne give væk fra eget domaine. Desuden kunne jeg bruge det til jobsøgning, idet det jo bliver lettere at vise arbejdsgivere hvad jeg kan lave. Men det er jo tiden man bruger der ser ud til at være problemet for akassen eller er det kun når man tjener penge? Det er jo i givet fald trafikken som sådan der er penge værd og ikke så meget den stump .NET kode man giver væk. I teorien kunne man jo måske skaffe sig 2000 besøgende om dagen på den her måde over tid, og hvad siger den store stygge akasse så, vil de så have del i kagen der jo som sådan ikke giver penge fra sig???
godt nytår ;)
|
Hvis du starter som virksomhed skal du rapportere alle de timer du bruger på virksomheder til din a-kasse, og dem vil de så trække fra dine dagpenge timer.
Generelt skal alle timer du bruger med formål til at tjene penge rapporteres til a-kassen.
Men men men, selvom at du er på¨dagpenge, har du jo egen råde-ret over din fritid, og så længe du laver din hjemmeside i fritiden og ikke tjener penge på den, kan a-kassen jo ikke gøre ret meget.