Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde / sparringparnere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er.

Dette er mit første indlæg i dette spændende forum. Jeg har i en årrække arbejdet med ideer af vidt forskellig karakter. Et par af dem har været præsenteret for potentielle producenter, men uden "held". Første gang i 1985 til 88. En af årsagerne til den manglende succes, kunne være det netværk og sparring partnere jeg har benyttet mig af tidligere. Derfor denne henvendelse ifm et projekt hvor jeg mangler samarbejds- og sparringpartnere.

For at undgå sort snak, som jeg har noteret mig nogle går ind for og andre ikke, vil jeg give en kort beskrivelse af produktet, (håber ikke jeg spolerer senere patent muligheder),samt status og oplæg til videre forløb.

Motorcykel transport :

De af læserene som enten har en MC selv, eller kender til transport og opbevaring af sådanne ved, at det kan være problematisk og ikke mindst besværligt mht fastgørelse og flytning. Ikke mindst hvis det i forbindelse med en reparation er nødvendigt at afmontere fx forhjulet.

Produktet er en anordning som gør det muligt, nemt og enkelt at flytte en MC. Dette gælder både ved transport og værksteds besøg.

Pt har jeg afsøgt Patent- og Varemærkestyrelsen´s databaser og ikke fundet nogen "konflikt".

Derudover har jeg været i kontakt med Teknologisk, prototype værksted, hvor jeg har præsenteret ideen samt den research jeg indtil videre har lavet. Ideen kommenteres som sund.

Mit umiddelbare ønske på nuværende tidspunkt til kontakter :

Sparringpartnere der kender til MC transport opgaver.

Sparringpartnere der kender til MC værksteds opgaver.

Samarbejdspartnere der har mulighed for prototype opbygning og test.

Sparringpartnere der kan bidrage med forretningsmæssige islæt : markedsføring/beskyttelse/licensformidling etc.

Jeg håber ovenstående giver anledning til henvendelser og kommentarer der kan føre denne idé videre.

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:27
Dato: 04-02-2007 14:41:17
Forfatter:idea

Mit umiddelbare ønske på nuværende tidspunkt til kontakter :

Sparringpartnere der kender til MC transport opgaver.

Sparringpartnere der kender til MC værksteds opgaver.

Jeg har sendt dig en privat besked om disse.

Samarbejdspartnere der har mulighed for prototype opbygning og test.

Det bedste er, hvis du kan bygge prototyper selv. Måske skal der laves flere, indtil designet er det rigtige, og hvis du skal af med penge hver gang, bliver det hurtigt en dyr fornøjelse.Kan du ikke det, så er en smed nok den bedste løsning. Det kræver bare at du har lavet en teknisk tegning, der kan danne udgangspunkt for prototypen. Hvis du hverken kan det ene eller det andet, så kontakt mig, så laver jeg en formidling til én, der kan lave tegninger for dig, og som samarbejder med en smed, så du kan få lavet en prototype. Men regn med, at du skal have mindst 25.000 kr. med, før du har den første prototype. Og husk at få dem, du arbejder sammen med til at skrive under på, at de ikke stjæler ideen.

Sparringpartnere der kan bidrage med forretningsmæssige islæt : markedsføring/beskyttelse/licensformidling etc.

Kontakt dit lokale erhvervsråd om hjælp til patenter osv. Når du har et patent eller en brugsmodel, kan du evt. sælge det til f.eks. biltema, eller et andet firma, der allerede har kunder og produktionsapparat.

Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:03
Hej Amino´er

Tak for den overvældende interesse.

Har allerede et antal konstruktive indlæg i private mail. Jeg svarer jer hver især.

Melchior : Smede- og konstruktions arbejde har jeg nogenlunde styr på via andre forretnings partnere. Jeg skal bare lige have "kringlet" hemmeligholdelses delen.

Det med erhvervsrådet har jeg ikke prøvet før, så jeg vil kontakte Herlev kommune for, at hører hvad de kan tilbyde....

Er der nogen der har erfaring her?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)