Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

reklamations ret? vedr. bil rep.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er

Jeg har en nyer bil mindre end 2 år gammel som ar været på værksted pga.

frossen intercooler (som påvirker at min turbo er blevet frossen og ikke kunne køre)

Som de siger, hvilket skyldes vejret.

Har jeg reklamations retten på min side, hvis jeg ikke ønsker at betale fakturaen?

Som sagt så forstår jeg heller ikke hvorfor en ny bil ikke kan holde til at stå udenfor.

Fra Tindbæk
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:24

bilen har vel været til service eftersyn, her blev kølevandet vel tjekket med hensyn til hvor fryse punktet lå.

men det er dit ansvar at sådan nogle ting er iorden

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:52

Ja du skal selv sørge for at din bil er frostsikret, med den rette mængde frostvæske. 

Min mekaniker fik den anden dag en bil ind, hvor toppakningen er gået, fordi alt vandet var frosset, men han var kørt videre alligevel.

Så sørg for at frostsikre jeres biler, det er simpelthen for dumt ikke at gøre i det her vejr..! 

Køb en liter frostvæske på den nærmeste tank eller t-hansen og hæld det direkte på bilen- husk at tage lidt vand ud af systemet først så der er plads til det 

Af skade bliver man klog, men sjældent rig :)

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 00:09

Ik for noget... men en intercooler har INTET med kølervæske at gøre!

Det er en ekstra køling/tilskuds køling via luft til indsugnings manifolden. Derved får turboen mindre varme = mere effekt. Jeg vil mene, at hvis du har overholdt dine service intervaller så skal du ikke betale noget som er dækket indenfor garantien (Hvis dine km ikke er helt oppe at ringe...)

Jeg syntes godt nok den lyder mærkeligt denne her..... Har du prøvet FDM ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

The-shop.dk:

Hej alle amino'er

Jeg har en nyer bil mindre end 2 år gammel som ar været på værksted pga.

frossen intercooler (som påvirker at min turbo er blevet frossen og ikke kunne køre)

Som de siger, hvilket skyldes vejret.

Har jeg reklamations retten på min side, hvis jeg ikke ønsker at betale fakturaen?

Som sagt så forstår jeg heller ikke hvorfor en ny bil ikke kan holde til at stå udenfor.

WinkDu skal skelne imellem reklamationsret - garantiperiode - fabriksgaranti/leverandørgaranti.

Har du haft bilen fra ny, eller har du købt den som brugt ?

Du skal også være sikker på at rette dine krav mod de rigtige.

Altså enten fabrikken/leverandøren eller forhandleren. De har hver især deres "forpligtelser" overfor dig.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk/referencer

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 11:21

Hej alle og tak for hurtig svar.

ja bilen har overholdt alle eftersyn og for knap en uge siden var den til sidste eftersyn.

Problemet med FDM er vel at man skal være medlem som koster 620 kr. at klage, så vil jeg gerne være lidt mere sikker i min sag først.

Har fået en regning på 1250 for at de skulle tø min bil op, det er ikke så meget regningen mere princippet i at der ingen reklamation eller garanti som kan dække det selvom bilen ingen gang er 2 år gammel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)