Håber i har haft en god jul, Det har været rart at kunne nyde tiden med sin familie, men man skal jo trods alt tilbage til arbejdet igen, og det er præcist derfor jeg har det her spørgsmål.
Jeg har et par banner sider, på min hjemmeside, og er faktisk fuldstændig lost,
Jeg tænkte noget i stil med om man kunne lave et banner der går igennem google adwords, eller om man skal kontakte virksomheden for at lave en aftale om klik pris, eller om der er firmaer der beskæftiger sig med det for en? - så de bare skal have lidt af prisen prlink?
Hvordan får jeg fyldt de reklame pladser på min hjemmeside, ligesom den reklame der er over den her post på amino.
Tak for svaret, hvor meget kan jeg regne med at få pr klik? i gennemsnit, det varriere sikkert meget ligesom google adds, men hvad har du erfarring med?
Som Tobias foreslår, så giver affiliate netværk klart det bedste, hvis din hjemmeside er indenfor en niche.
Ellers så tjek Adsense ud. Der placerer du en kode på dit website, og så finder Google selv banner/tekst reklamer, og du får vel i snit 50 øre pr. klik (kommer meget an på hvad din hjemmeside handler om). Det kører af sig selv, pengene går på din konto, der er hele tiden nye reklamer osv. Meget nemt :)
Har jeg misforstået det helt, men får man mindre hvis folk klikker på et billede end hvad man gør på google adds? altså sådan et link kan jo give 20kr nogle gange, men hvis det er et billede så får man kun 1kr?
Hm, du kan ikke rigtig stille det sådan op, da der spiller mange ting ind..
fordi har man en side omhandlende fx apple, og man har et banner med ipad kørende, og brugeren så trykker på banneret hvorefter han køber ipad'en, kan du sagtens få 160 kr..
Så man kan ikke rigtig bare stille det op i bokse..