Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fully managed web-shop løsning, hosted i Danmark / Scandinavien / Europa?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg har søgt forum'et igennem efter dette, men min søgning drukner pga. mange indlæg med næsten samme søgeord...

Hvem er de 2-3 største udbyder af fully managed, hostede e-shop systemer i Danmark / Scandinavien / Nordeuropa? Altså noget hen i retning af www.shopify.com men tilpasset dansk moms, porto system, Dankort, mm?

Der findes måske ikke noget helt ækvivalent, så jeg beskriver lige mit behov / ønske: Jeg vil gerne i gang med en webshop inden for en lille niche. Jeg ønsker ikke selv at drifte en Magento shop el. lign. på egen server, fordi jeg ikke har tiden til at stå for security patching, backups, mm. Jeg søger ikke nødvendigvis det billigste; jeg søger en professionel, problemfri ydelse.

Need to have:

• Lille webshop til ~50 produkter.
  • Fuldt managed løsning, hvor udbyderen håndterer al backup, security patching, mm.
  • Fuld kontrol over URL struktur & META tags. Jeg ønsker at tænke grundlæggende SEO ind i shop'ens opbygning fra starten.
  • Skal være et primært forretningsområde for udbyderen, ideelt set gerne med en egentlig SLA. Udbyderen skal være stabil og pålidelig.

Nice to have, men ikke must-have på nogen måde:

• Ideelt set med integreret kreditkort håndtering, hvor jeg ikke selv skal oprettes hos QuickPay, PBS, mm.
  • Ikke nogen stor up front betaling for oprettelsen, men betaling som et løbende abonnement og/eller en lille procentdel af omsætningen.
  • Gerne med integration til danske systemer såsom e-conomic.dk regnskab, eller PostDK porto beregning, mm.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Hej Morty

Hvis jeg forstår dig korrekt, så vil jeg tro at en webshop fra DanDomain.dk til være perfekt til dig. Du kan få en gratis shop i 30 dage, så du har mulighed for at teste det hele før du beslutter dig.

Held og lykke med projektet.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne også forestille mig det var et koncept som www.webshop3.dk Du leder efter.

Det er reelt en Magento løsning der er pakketeret som beskrevet i dit indlæg.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 16. Dec 10
Skrevet kl. 20:04

Tak for de 2 gode svar. DanDomain ser umiddelbart mest attraktiv ud. Vurderer man ifht USA, så skal ens forventninger mht priser justeres en del må man sige -- Danmark er et dyrt lille marked for den slags.

Er der nogen som klart ved hvilke udbydere af fully managed ecommerce shops har de største markedsandele i DK? Alt andet lige, så vil jeg hellere gå med den udbyder der har flest eksisterende shops kørende / har det største transaktions volumen...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:46

Morty:
Er der nogen som klart ved hvilke udbydere af fully managed ecommerce shops har de største markedsandele i DK?

Størst er desværre ikke altid bedst. Der er nogle mindre der sagtens kan matche dem i kvalitet og det gælder også open source

Markedet er netop så åbent så jeg vil selv bygge en fully managed ecommerce shop som sagtens kan klare sig mod de store.

Morty:
Alt andet lige, så vil jeg hellere gå med den udbyder der har flest eksisterende shops kørende / har det største transaktions volumen

Hvis det var mig, så vil jeg selv hellere gå med den udbyder der lytter til mig som kunde og som forstår hvad det vil sige at drive en webshop. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:26

Der er ikke noget i vejen for at du bruger Shopify.

Fyren fra Fairtime er ret aktiv herinde og hans shop er bygget på Shopify.

DanDomain er imho alt for dyr og forældet ift fx Shopify eller Magento, men der er stadig mange der bruger dem, da de har et godt navn i branchen. De har dog alt for længe levet højt på en cashcow og har først fornyeligt rettet ind mht de mest basale seo ting efter massivt pres fra blandt andet en række aminoer.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:02

Hej Morty

Måske skulle du kigge på vores CloudSprout løsning. Det er en hostet shop, som koster en plov om måneden.

Vi har arbejdet med webshops i længere tid end de fleste en små 8 år. Vores kundeskarer spænder bredt fra nogle af landets største virksomheder Lufthavnen, KMD, BRF, BankInvest etc. til nogle af landets mindst virksomheder.

Vi ved hvad e-handel handler om, og kan hjælpe dig til succes, indenfor alt lige fra udvikling, seo, kommunikation etc. Vi har gratis support så hjælp og vejledning, kun er et telefon opkald væk.

Rent systemmæssigt, har vi fokuseret på at gøre designet af shoppen, så nemt og hurtigt som muligt. Det betyder at vi har design partnere der kan sætte et skræddersyet unikt design op for de på en brok-del af den tid og til den pris, som det koster at få sat en Dandomain op af et prof. firma, og faktisk er det så billigt at det kan konkurrer med outsourcede løsninger prismæssigt, men med den fordel at designeren er en erfaren dansker, der forstår dig og dit marked, og kan komme med gode råd om hvad der virker og hvad der ikke gør.

Træerne vokser ikke ind i himlen, og CloudSprout har da også et par ulemper.

Først ulempe er klart, at vi er i beta, hvilket ikke betyder noget for dig rent driftmæssigt, men det betyder at der er ting, som vi meget gerne vil lave som vi ikke har fået lavet endnu.

Anden ulempe er at du ikke kan flytte din hosting til andre steder, de eneste der kan hoste CloudSprout er os. Tilgengæld står vi for ALT det tekniske så du kan koncentrere dig om salg.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:51
Tilmeldt 16. Dec 10
Skrevet kl. 15:37

@Alle: Tak for de gode svar! Jeg har nok at arbejde videre med nu. Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 18:49

Morty:
Hvem er de 2-3 største udbyder af fully managed, hostede e-shop systemer i Danmark / Scandinavien / Nordeuropa? Altså noget hen i retning af www.shopify.com men tilpasset dansk moms, porto system, Dankort, mm?

Som Rasmus også nævner, så er der ikke noget i Shopify, som ikke kan tilpasses danske forhold, inkl. portoberegning, Dankort mm.

Hvis du er på udkig efter noget specielt, som du ikke mener Shopify kan håndtere, så vil jeg gerne være behjælpelig med en afklaring. Jeg har efterhånden rodet med Shopify i nogle år efterhånden.

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)