Halløj MIT PROBLEM: Jeg skal ligge en større mængde audio filer til download (1000 stk af gennemsnitligt 3MB) i en dælens fart. De skal i princippet være offentligt tilgængelige. Måske 60 GB trafik om måneden. Men kan sagtens eksplodere til meget mere trafik. Ved siden af dette har jeg også brug for trafik til væsentligt større filer (100MB i snit), men de cirkulerer i lukkede projektnetværk. Kan komme op på 20 GB om måneden. Sådan rent teknisk så bliver alle downloads hentet gennem PHP hvor de er fint ordnet i et par SQL databaser. MINE SPØRGSMÅL Såfremt jeg lejer en dedikeret server med en 100GB/mdr trafik pakke, en LAMP software løsning, måske et PLESK kontrolpanel, en billig service løsning (backup/opdatering af server software) mv Er dette nok til at dække mine behov? Jeg er klar over at man kan komme til at skulle købe ekstra trafik, men man skal jo starte et eller andet sted. I samme forbindelse har jeg brug for nogle anbefalinger i retning af hvilke hosting virksomheder, der leverer stabil drift og rimelige priser på international trafik. Jeg er udemærket klar over at jeg kunne sætte min egen server op - og gøre det meget billigere, men man kan jo ikke nå det hele. Dog vil jeg gerne endeligt spørge, at såfremt jeg sætte en privat server op, kan man så kombinere de to løsninger; altså således hvis båndbredden er tappet på en lejet server, eller al trafik er brugt - så hopper den over på den private som backup. Det var det hele. Det var selvfølgelig en smøre uden lige. Hvis der er nogen der vil være så venlige at give deres besyv med, vil det være værdsat. Jeg håber essensen er kommet med, men sig til hvis der er brug for uddybninger. |
server + troværdig hosting ++
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Den løsning som du skriver, tror jeg uden problemer vil virke som en løsning for dig. Det du måske skal tænke på, er hvad største delen af din trafik er. Dansk eller international og så placer din server i et data center, i det pågældene land? Ved en del siger f.eks. "50GB national traffic and 10 GB internaltional traffic" og så er det jo dumt, hvis du ikke skal bruge de 50GB da alle dine brugere sidder f.eks. i DK... Kan ikke anbefale et firma der tilbyder alt det her til dig, men har tidligere arbejdet med servers placeret ude hos NGDC, det virkede super godt jeg kan anbefale dem, hvis du evt. selv sætter en server op. De har også mulighed for at holde sin server ved lige... Kig på <a href="http://www.netgroup.dk/">netgroup.dk</a> for mere info... Skal du have hjælp til at sætte server op, send mig evt. en PM... |
Ellers kan du kigge på easyspeedy. De er danske, selvom deres site er engelsk. |
Hej igen og tak for de hurtige svar. Nu er det audio filer, der skal skal transporteres. Det er ikke dræbende nødvendigt, at det altid gør lynende hurtigt. Men der må jo aldrig være skåret helt af. Men det er ligesom det der er essensen af mit spørgsmål. Hvis der lige pludselig kommer mere trafik end beregnet på de små lydfiler, har jeg så købt noget l***? Easyconnect skriver at streaming, og FTP serverer ikke omfattes i deres unmetered tilbud, eller: "[...]and similar are not covered by our unmetered services and that misuse will automatically incur a connectivity restriction after prior notification." Det betyder, at jeg ikke aner hvor jeg står, hvis der lige pludselig kommer ''kunder i butikken'' på den offentlige del af downloads. Angående trafik: Trafikken ligger spredt i den vestlige verden, indbefatter Nord Amerika, England, Spanien, Tyskland, plus det løse i andre lande, men mest i Skandinavian. Men jeg skal jo bruge en løsning med international trafik, fordi jeg gerne vil udbygge den ene såvel som den anden. Der er ikke tale om Kina, Peru eller Botswana, så kan det passer jeg skal til at overveje flere servers på flere kotinenter. Så bliver det, udover dyrt, vældigt langhåret. |
Vi har lige fortiden 10% rabatt fordi vi har 10 års jubilæum. Vi har også nogle ret gode managed server tilbud hvor du ikke behøver at bekymre dig om noget. ![]() EDIT: Vores datacenter ligger i tyskland og vi skelner ikke mellem national eller international trafik. Mvh |
Vi kan bl.a. tilbyde dedikerede servere som LAMP løsninger, kombineret med Plesk som du nævner. Vi tilbyder ligeledes delvis drift hvor vi står for løbende opdateringer, og vores trafik er ikke delt op i national/international. Vores servere er placeret i Danmark, og vi hoster bl.a. Amino.dk samt en lang række brugere her inde fra. Vi kører i øvrigt et tilbud i februar måned, hvor du får en stærk P4 server med 500GB trafik til kun 999 kr. pr. måned. Du skal være velkommen til at kontakte mig for yderligere oplysninger om hvad vi kan tilbyde dig. |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)