Jeg har et ApS sammen med en investorgruppe, og grundet et overforbrug på produktudvikling er pengekassen næsten tom. Virksomheden skylder mig som direktør løn for de seneste måneder, og vi har ca. 100000kr. i leverandørkreditter. Mine investorer lover kapitalindskud i januar og jeg stoler på at det kommer, men det er jo naturligvis aldrig en 100% garanti. Af hensyn til skatteåret, har jeg brug for at betale mig selv løn i 2010, og har i et andet firma midler til at låne pengene til det ApS jeg har med investorerne (vores holding selskab og deres investeringsselskaber) Strukturen er at vi har et I/S med kapital som i 2011 skal skydes op i vort holding selskab (ApS struktur). Dette holding selskab har et driftselskab sammen med investorer 80/20 Er der en måde hvorpå vores private firma (Et I/S) kan låne pengene til driftselskabet så dette kan betale løn til mig, og hvordan står dette så overfor eventuelle simple kreditorer? A-Skatten skal betales den 17 januar - kan ApS'et evt udbetale min nettoløn den 31/12 og så låne de beskattede midler af mig privat indtil investormidlerne bliver frigivet. Hvordan er status i forhold til kreditorer, og hvad må man skattemæssigt MVH jens
Hvis mit personligt ejede selskab låner penge til
Hvordan kan jeg låne penge til |
Hej Jens
Kedelig situation.
Har du prøvet at kontakte Early Warning? Jeg ved ikke om de kan hjælpe, men måske de har nogle gode forslag. Jeg tænker, at en dygtig revisor vil kunne yde værdifuld hjælp. Findes der ikke sådan en herinde?