Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Vinduespudser - hvordan?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMinoFokez!

Jeg er en 13 årig knægt som faldt over en ide!

Ideen var at gå rundt og pudse vinduer for mennesker her i omegnen for nogle billige penge :)

Bare vaske dem ;)

Men hvad skal man bruge?

Er det ikke bare Spand med vand, klud, og skraber?

+ Skal jeg betale skat af det jeg tjener?

 

- Mads

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der kan hjælpe :)?

- Vil eventuelt gerne vide mere om det :)?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan skattereglerne er for 13-årige, men det jeg vil råde dig til at anskaffe er:

En spand(hvor der er plads til din vasker)

En god vasker(med flere vaskedimser med)

en god skraber hvor du kan udskifte gummiet 

en masse viskestykker

en god sæbe. Du kan købe vinduesvasker sæbe mange steder og jeg vil råde dig til at købe sådan en, da sulfo bare ikke er godt nok, hvis du skal lave et super resultat.

sidst men ikke mindst. Køb en dunk sprinklervæske.

Med hensyn til:

Viskestykkerne. Inden du tager dem i brug så vask dem UDEN skyllesmiddel og de SKAL lufttørres bagefter, ellers tørrer de ikke så godt.

Sæbeblandingen: 

Fyld ca 5l vand i en spand. Put et par dråber sæbe i. En måde at finde ud af om du har for meget sæbe, er ved at putte en hånd i vandet og gnide to fingre sammen. Er der meget modstand er der for meget sæbe. Dernæst putter du lidt sprinklervæske i. Det er super til at fjerne genstridig fedt og andet snavs.

Håber du kan bruge det.

/Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt nok :)! - Men nu har jeg skattekort? - Plus, hvad med sådan noget som  en forsikring?

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må ærligt erkende, at jeg ikke aner noget som helst om reglerne, når man er 13 år.

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads, der er ingen forskel på skatteregler om du er 13 eller 42, forskellen er nok at ham den 42 årig, kan nå at vaske flere vnduer end en på 13, og han vil nok også have nemmere ved at finde nye kunder.

 

Du kan få et frikort i din bank, hvor du må tjene 36.000, også kalde det fritids arbejde og ikke forretning.

 

Håber du kan bruge det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bor du jo i Jylland så det er lidt svært rent praktisk at hjælpe dig, men jeg havde gerne gjort det! For det du har brug for er en der har været hele møllen igennem og som ikke ser dig som en konkurrent.  Jeg begyndte selv som 17 årig og pudsede vinduer. Året efter blev jeg selvstændig og har idag en forretning på 25. år med alle former for rengøring, ejendomsservice og så min niche, tæpperens.  Mit råd hvis du virkelig brænder for at gøre det til en ægte forretning på sigt er at gøre det rigtigt helt fra starten af.  Så vil du virkelig kunne undgå mange af de store fejl som nye selvstændige oftest kommer ud i...mange hilsner og go´ vind!

Lars

www.TRY.dk

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Ideen var at gå rundt og pudse vinduer for mennesker her i omegnen for nogle billige penge :)

Jeg vil råde dig til at tænke over hvordan de skal pudses. For hvis du sjusker nu med arbejdet så vil det kunne forfølge dig senere.

Men omvendt hvis du gør det godt, så vil du kunne få mange trofaste kunder og inden du ser dig om, så har du pludselig en stabil kundekreds.

Mads:
Er det ikke bare Spand med vand, klud, og skraber?

Da jeg havde mit vinduespudserfirma (inden jeg sprang ud af skabet som programmør) så brugte jeg også et lammeskind til selve vinduet hvis der var vand på det bagefter. Viskestykker kan du bruge til at fjerne vand fra vinduesrammen og skraberen.

Du bør også have noget arbejdstøj fordi det er rart at komme hjem og skifte tøj efter en god arbejdsdag. Derudover giver arbejdstøj også et pift til seriøsitet overfor kunderne.

Mads:
Skal jeg betale skat af det jeg tjener?

Du skal altid betalt skat af det du tjener. Men du har mulighed for at få et frikort så du har et fribeløb du ikke skal betale skat af.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads!

Jeg er selv vinduespudser mm. jeg vil meget gerne hjælpe dig igang og give dig nogle tips og råd til at komme igang, send mig en PB så kan give dig nogle fif.

Hvor kommer du fra? pudse vinduer er ikke bare en klud og en skraber, der skal det rigtige værktøj og den rigtige teknik til for at få et ordentlig resultat.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det rigtigt Niels!

Men nu er det sådan jeg har gået med aviser, og faktisk har et frikort :)!

Så det er jo nærmest bare at gå igang.

Men som sagt.

Jeg skal tænke over hvordan jeg pudser dem.

Derfror jeg også tænkt mig at læse på forskellige hjemmesider spørger herinde, og øve mig herhjemme inden  jeg sådan springer ud!

Men det var bare meningen at det sku være et sjovt fritids job jeg havde som jeg så ku slippe når jeg som 15-16 årig vil starte noget webshop eller lign.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)