Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback søges på iMania.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Så lykkedes det, med et par flinke Aminoers hjælp, at få alle registreringerne på plads, de værste bekymringer om regnskab og bogføring af vejen og lavet de grundlæggende rettelser på siden.

Siden sælger primært iPhone covers og andet tilbehør. Jeg undrer mig lidt hvordan mine konkurrenter kan slippe afsted med at kalde sig "billigst i Danmark" når mine priser ligger på halvdelen - en tredjedel, men hva. Det må de om.

Den er ikke lige så "smuk" som konkurrenternes, men jeg har lagt mærke til at store og flotte sider bliver tunge og langsomme - og det kan jeg forestille mig jeg ikke er den eneste der hader.

Derfor har jeg fra starten fravalgt de tunge webshops som fx Magento og valgt en let, hurtig og gennemtestet webshop baseret på OSCommerce - det danske projekt Uniquefree. Den vil nok blive udskældt for at være "gammeldags", men lir der gør siden langsommere giver færre salg.

Jeg er af den overbevisning at funktionelt slår gejlet når det kommer til salg - men jeg vil da gerne se undersøgelser der siger noget andet. Evt nogen der har lavet en splittest på hele sidedesigns?

Så konceptet er kort sagt: Billig(s)t, funktionelt og brugervenligt.

1) Er der noget helt galt på sitet?

2) Er der noget jeg har overset?

3) Er der en smart funktion jeg mangler?

Nedenstående links åbner i nye faner/vinduer:

iMania.dk Danmarks billigste iPhone tilbehør Forside

iPhone 4 tilbehør

iPhone 3gs tilbehør

 

Med venlig hilsen

Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par specifikke SEO-tips til min side vil jeg også sætte pris på. Jeg får slet ikke nok gratis trafik fra Google.

Derudover undrer det mig at Yahoo & Bing åbenbart elsker min side og giver mig top3 på gode sødeord hvor det er svært at nå på side 1 på Google.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Logo kunne der ikke komme et sigende logo omkring dit emme , så man hurtigt fatter hvad webshops omhandler.

Venstre menu links , det er lidt svært at se hvornår nyt links , starter til underside , de i midten især alle de hænger samme , jeg mister overblikket der .

Blå tekst farve jeg ville vælge sort til hvid baggrund langt hurtigere at læse teksten, især de steder de er en lysere blå farve brugt.

Betingelsen siden kan jeg ikke finde, jeg handler i hvert fald ikke et sted, jeg ikke kan finde betingelserne

Kontaktformular ville jeg lave på kontaktsiden derved lettere at kontakte jer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par SEO tips!

Du bør kigge på dine sidetitler og beskrivelser der er flere sider hvor de er ens. Sørg for at have unikke titler og beskrivelser på alle sider.

Skriv sidetitlerne så søgeord står først og undlad eller benyt firmanavn sidst i sidetitlerne.
Du har iMania.dk stående som det første, i stort set alle sidetitler.

Der er en del sider hver der er html tags i sidetitel f.eks.: <br>Lydkabler mm. » Minijack - phono kabel

Jesper Skeem, Telefoniløsninger til erhverv - H&N Gruppen Også god til SEO, Joomla og en masse andet!

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sort og orange i dit logo, men bruger grå og støvet blå farver på resten af siderne, hvilket er lidt syndt. Og så virker det lidt mast deroppe i toppen. Gir dig ret ang. funktionalitet frem for gejlet, meeeen lidt lækker grafik ville kun gøre underværker. Her kunne dine produktmenuer godt piftes lidt op, så de træder bedre frem. Siden er meget ens, der er ikke noget der er fremhævet frem for noget andet.

Generelt føler jeg, at der mangler smagen af Apple. Men ellers ganske simpel og funktionel side.

:-) Dorthe

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare fordi at siderne er flotte og store betyder ikke at de er langsomme, så det er en dårlig begrundelse for at ikke gøre sin side flot.

Desuden er Magento ligeså hurtigt, som dit oscommerce, så igen er der ikke nogen forskel!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de mange gode tips!

Jeg har flyttet "Informationsboksen" et tak op i venstre side - handelsbetingelserne er første punkt i den, så de burde være mere synlige nu.

Min produktmenu skal have en heftig tur på tegnebrættet.

Årsagen til der er <br> html tag i enkelte sidetitler bunder i det er en ærgelig måde jeg har valgt at forsøge at gøre produktmenuen mere overskuelig - tydeligvis uden held. Jeg må finde en måde at få den til at fungere bedre. Jeg kan se der er flere sider der mangler individuelle sidetitler end jeg havde regnet med. Er der en SEO fordel ved at droppe firmanavnet i standard sidetitlerne? På den anden side skal kategorisider jo aldrig bare have en standard titel for hele webshoppen - det skal rettes.

Ang. logo fik jeg i starten en kammerat til at smække det sammen og jeg kan bestemt se det er på tide at få det rettet inden omsætningen stiger meget mere - logoet har jo lige som alt andet indflydelse på konverteringsraten. 

Ang. tekstfarven er jeg ikke helt overbevist om det er en god idé at bruge helt standard sort på hvid, men jeg holder det i hvert fald i overvejelserne.

@Kevin,

Det er fuldstændig forkert at Magento er lige så hurtigt som OSCommerce. En ting er serverens indlæsningstid, en anden er brugeroplevelsen. Det er ikke alle der har den nyeste maskine til rådighed. Magento generelt, flash og store tunge, men flotte sider, giver en langsommere brugeroplevelse - og det er bare ikke smart at ofre dyrebare brugersekunder på ekstra tid til at indlæse eller scrolle gennem grafik. Jeg er ikke ekspert, men jeg har da lært at det er vigtigt kunderne hurtigst muligt kommer frem til det produkt de vil overveje at købe - og det klarer en let side bedre end en tung.

Der er dog også mindre tunge grafiske muligheder og hvis jeg kan få implementeret et godt system uden at ofre på hastigheden brugerne oplever skal det gøres! Clean gejl giver jo bare et professionelt look.

Så ind til videre er følgende på To-Do-Listen:

1) En bedre og mere overskuelig produkt/kategoriliste.

2) Individuelle sidetitler overalt og ikke kun på produktsiderne + søgeord først i titlerne

3) Nyt logo - jeg håber det kan lade sig gøre at gøre at finde et der er mere clean og diskret end fx iphonelir.dk's - noget der fortæller hvad siden handler om, men samtidig ikke skærer i øjnene eller er tungt at indlæse... noget der egner sig godt til et visitkort!

4) Overveje tekstlayout grundigt og generel grafisk fremtoning. Det må også kunne lade sig gøre at fremhæve de ting jeg helst vil have kunderne til at se.

 

Tusind tak for de gode tips og råd!

Jeg sætter dog stadig pris på flere. Specielt SEO tips!

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke vælge at have dit firmanavn med i titlen, brug den "dyrbare" plads til søgeord - gerne i flere former og vendinger, eks.: iphone covers, cover til iphones osv.  Iphone er et brand som generer mange søgninger og med al respekt, det er iMania ikke, endnuSmile.

Prøv og se hvad din konkurrenter gør, top 5 på iphone covers i Google, viser ikke firmanavn i titlen.  

Køb og læs http://www.seo-lex.dk/ det er en super god bog som hurtig er tjent hjem, hvis du følger rådene.

Pøj pøj med shoppen, glæder mig til at følge en forhåbenlig positiv udvikling

Jesper Skeem, Telefoniløsninger til erhverv - H&N Gruppen Også god til SEO, Joomla og en masse andet!

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

@Kevin,

Det er fuldstændig forkert at Magento er lige så hurtigt som OSCommerce. En ting er serverens indlæsningstid, en anden er brugeroplevelsen. Det er ikke alle der har den nyeste maskine til rådighed. Magento generelt, flash og store tunge, men flotte sider, giver en langsommere brugeroplevelse - og det er bare ikke smart at ofre dyrebare brugersekunder på ekstra tid til at indlæse eller scrolle gennem grafik. Jeg er ikke ekspert, men jeg har da lært at det er vigtigt kunderne hurtigst muligt kommer frem til det produkt de vil overveje at købe - og det klarer en let side bedre end en tung.

Du har ret i at det er vigtigt at kunderne kommer hurtigt til deres produkt, men Magento, Flash og pæn grafik forhindrer ikke dette. Hvis det er brugerens maskine eller forbindelse der er problemet så har de nok stødt på Flash eller tunge hjemmesider før og at klar over at deres maskine er langsom. De vil derfor ikke give din shop dårligere vurdering, da de allerede er klar over at alt på internettet går langsomt.

Som Kevin siger så behøver ikke være nogen sammenhæng mellem flot grafik/pænt design og dårlig performance. Det er naivt at tro at bare fordi man ønsker flere muligheder så skal man døje med dårlig hastighed.

Jeg vil gerne give dig ret i at Magento er større og har flere muligheder end mange andre shop-systemer hvilket selvfølgelig kan få det til at virke mere komplekst. Men det betyder ikke at det er langsommere, det kræver bare at man samarbejder med de rigtige folk eller får indsamlet den nødvendige viden så man kan sætte det korrekt op.

Jeg vil måske endda gå så langt at påstå at vi kan få Magento til at performe bedre end OsCommerce, men lad nu det ligge. Dit indlæg handlede vist ikke så meget om performance.

Held og lykke med shoppen. Udover det med Magento, så lyder det til at du har godt styr på hvad du laver, så det skal nok blive en succes. :)

Godt nytår!

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved nu ikke præcis hvor godt jeg har styr på det jeg laver ;)

Min konverteringsrate er alt for lav, det kan være jeg skal lave nogle mere synlige knapper.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)