Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

registreret varemærke i domæne fx. ipad el. iphone. Dumt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Er det dumt at lade et registreret varemærke indgå i et domænenavn?

fx www.xxxxxipad.dk eller www.xxxxiphone.dk ?

Der skal ikke sælges noget på siden - men regner med noget adsense og affiliate.

synes at have hørt noget om, at apple ikke godkender det til affiliate marketing, hvis fx ipad eller iphone indgår i domænenavnet eller URL'en.

Skal jeg bare være ligeglad med det, og registeret et domæne hvor ipad eller iphone indgår? eller skal jeg droppe det, registrere et domæne uden ipad eller iphone.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 20:46
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 21:40

Jeg synes på ingen måde du skal være ligeglad (og at bruge et varemærke i navnet er faktisk ulovligt).

Hvis du har tænkt dig at bruge et varemærke i dit domænenavn så kontakt firmaet og hør om det er okay. Er det et seriøst projekt så få det også på skrift, da de ellers senere reelt og med fulde ret vil kunne kræve du lukker dit domæne. Hvis de ønsker at sætte et eksempel kan du også risikere at får en ordenlig en på hatten af firmaets advokater.

Noget helt andet er at det også kan være upraktisk at vælge et domænenavn der er alt for beskrivende. Du vil så have svært ved at bruge navnet hvis du senere ønsker at flytte sidens fokus til andre områder. Smile

Og med hensyn til seo kan du sagtens komme til tops i google helt uden keywords i dit domænenavn.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 14. Apr 10
Skrevet kl. 23:06

Hej switch.

Tak for det!

jeg har søgt lidt herinde, men der er vidst delte meninger..

så tror jeg istedet bruger et navn hvor app eller apps indgår..

Mvh Tobias.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)