Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Distribution af egne varer - kontra retailers/grossister?!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino''er

Jeg har designet, udviklet og er ved at få produceret en del varer i Fjernøsten. Første produkt rammer det danske marked om 2 uger - et "spottilbud" i ALDI....... Så langt så godt

Men, de næste produkter skal gerne ud til flere byggemarkedskæder (og detailhandelen i al almindelighed, fx. Dansk Supermarked).

Jeg har fået en del positiv respons fra de respektive indkøbsansvarlige, men nu begynder problemerne: En del butikskæder ønsker kun at handle med deres nuværende leverandører (grossister som fx. JO-EL, www.jo-el.dk).

Generelt ønsker de alle leveringer til hver enkelt butik, samt support i de enkelte butikker. Dvs. hvis jeg er så heldig at få en aftale med fx. "XL-byg", skal mine varer leveres til 170 butikker (!), og jeg skal rejse rundt og fylde hylder op, servicerer "servicemedarbejderne", have et stort lager parat med opfyldningsvarer, stå for telefonsupport etc...

Med andre ord bliver jeg kvalt i disse logistik/indkøbs/salgsproblematikker. 

Jeg overvejer derfor at sælge mine varer via en dansk distributør/grossist, således at han i princippet får alle salgs-rettigheder til produkterne på det danske marked, hviklket jeg ikke er så vild med af strategiske årsager. Samtidigt vil det presse min indtægt meget (!!!), men til gengæld sikre at jeg kan frigøre mit arbejde til fortsat design & udvikling af kommende produkter, hvilket er min virksomheds hovedinteresse. Men jeg vil jo være "låst" til den grossist jeg har valgt, når jeg får udviklet flere produkter, da de vil være i samme produktområde....

Nu har jeg hørt at der findes firmaer der kan overtage den type distribution/lager/håndtering/varelevering/support som grossiten ellers kunne tage sig af - måske hedder det retailers?? Men hvordan og hvor finder jeg disse virksomeder - og hvor meget vil det typisk koste? Jeg forestiller mig:

• "Transport Fjernøsten-DK", "lager i DK", "transport fra lager-butik" klares af en speditør, fx. DHL?

• Lageret skal ud over varer til kommende ordrer også rumme et "reservedelslager"/"pluklager", til mindre opfyldning af varerne i butikkerne

• Et andet firma skal så stå for den tekniske support og evt. rejse rundt og checke butikkernes præsentation af varerne etc.

Nå, det var en laaaaang smøre - håber der er nogle der har inputs til ovenstående...gode råd, erfaring, idéer, etc...... 

Martin
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)