Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skråtstille billede - Photoshop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er der nogle, der kan hjælpe med en guide i hvorledes man skråtstiller et billede eller hvad det nu kaldes. Noget a´la dette:

Formoder det kan gøres i Adobe Photoshop eller måske der er endnu nemmere måder at gøre det på?

På forhånd tak

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:54

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 12:55

Hej Brian

Det kan du klare ved at markere laget med billedet på (ctrl-a), herefter edit > transform > perspective

Træk i kassen til den ser ud som du vil.

I billedet du har vist her, er der også lavet en kant på for at give kassen dybde, samt lidt dropshadow.jhg

Du kan finde en guide til at tegne sådan en boks fra bunden her

Venlig Hilsen

Allan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:55

Med det gratis program paint.net kan du lave Layer rotate/zoom, så du får det resultat, som du viser et eksempel på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Hej Brian

Ja, du kan bruge et "værktøj"/ funktion i Photoshop som f.eks. "skew" den finder du under Edit>transform>skew så kan du manipulere til nyt billede på plads på f.eks den æske. Der findes også andre metoder i PS, men det kræver lige lidt mere forklaring. Men jeg tror du kan komme langt med bare denne simple funktion. Jeg har selv brugt den til en del DVD covers.

Håber det var brugbart

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:04

Har ledt efter det samme :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

Allan Hansen:

Hej Brian

Det kan du klare ved at markere laget med billedet på (ctrl-a), herefter edit > transform > perspective

Træk i kassen til den ser ud som du vil.

I billedet du har vist her, er der også lavet en kant på for at give kassen dybde, samt lidt dropshadow.jhg

Du kan finde en guide til at tegne sådan en boks fra bunden her

Venlig Hilsen

Allan

Hej Allan,

tak for svaret. Jeg havde været inde og rode med transform, som du beskriver, men synes ikke lige jeg kunne få det til at fungere. Synes ikke jeg kunne få det til at fungere rigtigt, så håbede med så meget andet i livet, at der var en måde at springer over et lavt gærde...

Men nok min hjerne, der ikke lige er kreativ nok her...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 13:07

Du "hiver" kun ned i de to hjørnekanter til højre ikke? :-) Derefter, kan det godt se meget pixeleret ud indtil man lige får trykket på pegeredskabet igen, og den får loadet opløsningen.

Altså, trækker hjørnerne sammen mod hinanden.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)