Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager optimering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen

Jeg ville høre hvordan I administrerer jeres lagre? Jeg har et par webshops og et fælles lager og jeg kan mærke her i juletiden, at jeg ikke har været ordentligt forberedt og at mine arbejdsprocesser er for tunge.

Jeg får jo ordrer ind i dandomain/scannet/magento administrationen og kan i princippet kun printe ordren ud (så vidt jeg da ved). Jeg finder så ordren og opdaterer status manuelt efterhånden som jeg kommer igennem ordrerne. Det jeg havde at lave var, at få lavet et system, som kan hente ordrene ud og tilføje en stregkode til den, så jeg kan have en stregkode læser og få opdateret status i forhold til webshop og informere kunderne herom automatisk, så jeg ikke skal lave så meget kundeservice. Jeg vil i forbindelse med det også gerne have en labelprinter, så jeg bare kan udskrive labels direkte i stedet for at skrive det ind og printe det manuelt. Det er lige mine egne tanker.

Derfor vil jeg høre jer, der har en mindre webshop med eget lager, hvad gør I for at optimere jeres processer i forbindelse med jeres lager?

På forhånd tak.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dandomain og Scannet (hvis det er den gamle version) får du nok svært ved at optimere ordrehåndteringen voldsomt meget.

Jeg kan dog ikke se det tidskrævende i at opdatere ordrestatus med museklik fremfor en stregkode scanner? Medmindre du har mange hundrede ordrer dagligt, så hvert sekund tæller?

Hvis du sender nogle af dine varer som breve, kan jeg varmt anbefale en Dymo labelwriter. Jeg copy-paster adressen fra shoppen i i Dymo softwaren og printer. Det tager et splitsekund. Jeg tror dog også at det kan sættes op, så man bare markerer teksten og højreklikker for at vælge print.

Jeg har lidt samme udfrodringer som dig, da jeg også har Scannet1 shop samt nogle oscommerce. Jeg forventer dog at skifte til den nye Scannet og købe alle deres integrationsmoduler, så den del af forretningen kan køre en smule mere automatisk.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører med integration til Navision (det kan man også fra dandomain). Her kan du automatisere en masse forskellige processer. Vi har lavet det således, at når vi bogfører en ordre, så skrives der automatisk en faktura samt en label ud - og der sendes en mail til kunden med track and trace. Labelprogrammet er Consigner og henter selv adresser fra ordrerne.

Det fungerer super godt! Men både Navision og Consigner koster en del at komme i gang med.

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Helle - houseofkids.dk skrev dette indlæg: 12-20-2010 17:06:

Vi kører med integration til Navision (det kan man også fra dandomain). Her kan du automatisere en masse forskellige processer. Vi har lavet det således, at når vi bogfører en ordre, så skrives der automatisk en faktura samt en label ud - og der sendes en mail til kunden med track and trace. Labelprogrammet er Consigner og henter selv adresser fra ordrerne.

Det fungerer super godt! Men både Navision og Consigner koster en del at komme i gang med.

Sådan en løsning ligger den ikke omkring ca. 50 tkr. eller skal man regne med en del mere?

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)