Hejsa alle sammen Jeg ville høre hvordan I administrerer jeres lagre? Jeg har et par webshops og et fælles lager og jeg kan mærke her i juletiden, at jeg ikke har været ordentligt forberedt og at mine arbejdsprocesser er for tunge. Jeg får jo ordrer ind i dandomain/scannet/magento administrationen og kan i princippet kun printe ordren ud (så vidt jeg da ved). Jeg finder så ordren og opdaterer status manuelt efterhånden som jeg kommer igennem ordrerne. Det jeg havde at lave var, at få lavet et system, som kan hente ordrene ud og tilføje en stregkode til den, så jeg kan have en stregkode læser og få opdateret status i forhold til webshop og informere kunderne herom automatisk, så jeg ikke skal lave så meget kundeservice. Jeg vil i forbindelse med det også gerne have en labelprinter, så jeg bare kan udskrive labels direkte i stedet for at skrive det ind og printe det manuelt. Det er lige mine egne tanker. Derfor vil jeg høre jer, der har en mindre webshop med eget lager, hvad gør I for at optimere jeres processer i forbindelse med jeres lager? På forhånd tak. |
Med Dandomain og Scannet (hvis det er den gamle version) får du nok svært ved at optimere ordrehåndteringen voldsomt meget.
Jeg kan dog ikke se det tidskrævende i at opdatere ordrestatus med museklik fremfor en stregkode scanner? Medmindre du har mange hundrede ordrer dagligt, så hvert sekund tæller?
Hvis du sender nogle af dine varer som breve, kan jeg varmt anbefale en Dymo labelwriter. Jeg copy-paster adressen fra shoppen i i Dymo softwaren og printer. Det tager et splitsekund. Jeg tror dog også at det kan sættes op, så man bare markerer teksten og højreklikker for at vælge print.
Jeg har lidt samme udfrodringer som dig, da jeg også har Scannet1 shop samt nogle oscommerce. Jeg forventer dog at skifte til den nye Scannet og købe alle deres integrationsmoduler, så den del af forretningen kan køre en smule mere automatisk.