Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vamdrup
Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg er helt ny på dette forum, men håber alligevel der er en eller flere der gider/kan hjælpe mig med et lille spørgsmål.

Jeg har netop oprettet et I/S med 2 yderligere partnere. Vi har udviklet et nyt webbaseret ordrestyringssystem til en niche-brance i erhvervslivet. Indtil nu har vi nogle enkelte systemer kørende, men vi ligger pt i forhandling med en stor kunde der har mange små afdelinger rundt om i landet. I forbindelse med salg af et eller flere systemer til deres afdelinger, er vi nødt til at rundt og besøge disse afdeliger, ligesom vi også deltager i en del møder for tiden med potentielle kunder. Disse besøg og møder kan vi jo naturligvis ikke fakturerer hverken tid eller kørsel på. Spørgsmålet er så, om jeg og mine 2 partnere hver især (hvis vi ikke kører sammen) kan fratrække noget kørsel et eller andet sted. Som sagt, er firmaet helt nystartet, og giver ikke overskud af betydning endnu. Firmaet drives PT som bibeskæftigelse, og vi har dermed alle en almindellig løninkomst ved siden af.

Altså, kan vi trække noget fra? Hvad er satsen hvis vi kan? og hvor skal det trækkes fra? I firmaets "måske" overskud, eller er det noget vi hver især kan gøre på vores selvangivelser?

Jeg håber der er nogen der ligger inde med info, og som har lyst til at dele ud.

MVH
Jesper N. Jørgensen

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

I kan få 3,56 pr kørt kilometer skattefrit for de første 20.000 km pr. år mod at i laver et kørsel regnskab kørt fra firmaadresse til kunde med km.

Hvis i også kører i egen bil for jeres lønnet arbejde tæller disse km med i de samlet km pr. år.

I kan beregne disse kilometer og indberette dem til skal via et løn system.

Da virksomheden ikke giver overskud mener jeg at i kan indsætte dem som tilgodehavende til jer i virksomheden og så få dem udbetalt når i har overskud.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)