Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorhenne kan jeg få solgt / markedsføre en dokumentar film.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er igang med at lave en dokumentar film omkring unge og alkohol.

Men har brug for hjælp til at få den solgt eventuelt til skoler, tv-stationer osv.

Nogen foreslag?

PS. er ny herinde på Amino.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et hårdt marked, men hvis du har det rigtige emne, og nogle kvalitetsoptagelser, så kan der være en mulighed.

Det er noget med at løbe de rigtige mennesker på dørene. Du skal have fat i programafdelingen, udsendelsesredaktion eller hvad det hedder de forskellige steder.

Der er nogle stationer der gerne vil betale for programmer, mens der er flere stationer, der ikke betaler, men gerne vil sende tingene. Det sidste er der jo ikke penge i her og nu, men hvis der er mange seere, så kan der ligger nogle penge fra udlodningen af kabelretransmissionsvederlag for mellemgruppekanaler. Udlodningen er baseret på værker vist på TV3, TV2 ZULU, TV2 CHARLIE, DK4 samt KANAL 4 og KANAL 5. Der har jeg da selv hentet nogle penge et par år :-)

Jeg anede ikke det eksisterede, men en adokat ringede og sagde at de havde nogle penge til mig. Og da der et par dage (21. december) efter var sat lige over 40.000 kroner ind på kontoen, blev julegaverne lige pludselig lidt større......

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:18

Lav en trailer, hvis du ikke har gjort det, og læg den ud på youtube. Få evt. dine venner til at linke til denne youtube-trailer på facebook. Det er i hvert fald en start. Hvis du er et ubeskrevet blad uden nogle kontakter i branchen, så vil det nok være svært for dig at blive taget seriøst, hvis du uopfordret kontakter TV2 eller DR, men hvis du kan få en lille internet-buzz op at køre, så kan det måske hjælpe.

Overvej at tilbyde nogle lokale skoler en gratis snigpremiere og få nogle positive udtalelser fra både elever og lærere, skoleleder osv, som du kan bruge som anbefalinger, hvis du vil sælge filmen til andre offentlige instanser.

Det virker i øvrigt lidt rodet, at du skriver "få den solgt til skoler, tv-stationer osv". Du burde måske beslutte lidt nærmere, hvem du vil have til at se filmen. Er det for alle? Er det for teenagere? Er det for de lidt yngre? Du står stærkere, hvis du kan præcisere hvem, der bør se filmen og hvorfor. Stil dig selv spørgsmålet: Hvorfor skulle man købe en dokumentarfilm af en eller anden, der henvender sig? Skoler og TV-stationer har adgang til masser af undervisningsfilm om alkohol, så er der noget nyt og aktuelt i din film?

Altså, hvem skal se den og hvorfor? Hvis du vil have mere konkrete råd, må du nok forklare dig lidt nærmere, hvordan din situation er, og hvilken hjælp du har brug for.

mvh

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 15:37

Tak for hjælpen og de gode råd, vil tag dem til mig og prøve af fra dem.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 15:45

Hvorfor har du valgt lave en film om unge og alkohol ?

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:27

Lav en side på facebook, samt andre sociale medier, hvor du bygger en solid fan gruppe på. Start med at invitere alle dine venner, og så derefter lav nogle konkurrencer, nyheder, trailer osv. og langsomt bygge fanskaren op.

Derudover prøv at skaffe noget omtale for filmen et lokal blad eller whatever, så får du nemmere ved at afsætte den i sidste ende.

Og som John siger bestem dig for hvad din målgruppe er, ellers vil du i sidste ende bare forvirre dig selv. Hellere ramme en smal målgruppe helt en en større målgruppe halvt.

Venlig hilsen Stig Frahm!

Marketingchef - www.Greentech-Solutions.dk  / www.twitter.com/stigfrahm

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 12:32

Hej Kristian.

Nu ved jeg ikke hvordan dit budget ser ud, men jeg har været med på et par dokumentare. Og vi gjorde det er vi fik i et kendt ansigt som speaker, da det giver mere troværdighed at folk kender personen.

Måske det kunne være en mulighed

God jul & Godt nytår

Oliver

Nyeste Musik, Anmeldelser & Interviews? ... - www,Oliverwinther.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)