Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom pc og larmende blæser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fået nok, min pc arbejder ikek optimalt, den er blevet ret langsom og blæseren larmer....

Hvad gør jeg?

Hvor går jeg hen og får den fikset?

Derudover er mit cd-rom drev gået i stykker....

Vil helst aflevere den et sted, som tager sig kærligt af den.....

Den er 2 år gammel......

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 08:03

Der er kun EN ting at sige.

Kan du eller venner ikke selv fixe det, så tag backup og SMID den ud!  - Det kan aldrig betale sig at få etablerede til at reparere din computer. For 3500 kroner kan du få en ny computer der er dobbelt så hurtig og uden støjgener. Tjeck evt. shg.dk

Er det ikke en mulighed at købe en ny lige nu og her, så prøv evt følgende:

• Skift optisk drev - koster 300 kroner for et nyt og vil vove at påstå du selv kan gøre det hvis du har prøvet at lege med LEGO ;-)
  • Defragmenter din harddisk
  • Afinstaller alle unødige programmer.
  • Gå til startmenu -> søgefelt og tast "msconfig" - her kan du under fanebladene "start" og "tjenester" arrangere processerne under udvikler - alt hvad der ikke lige har med hardwareproducent eller styresystem at gøre kan du prøve at deaktivere ved at fjerne flueben. Skulle der mod forventning blive problemer - så giver computeren dig automatisk mulighed for at gendanne oprindelige indstillinger ved næste boot.   Det plejer at være en succes. (dette tip forudsætter du benytter dig af windows)

Held og Lykke.

Sidst men ikke mindst så vil jeg (nu risikerer jeg at blive flamet), anbefale dig, at prøve at deaktivere dit anti-virus software.  Antivirus er i mange tilfælde en flaskehals der kan sammenlignes med at køre bil med håndbremsen trukket. Min personlige holdning er, at det er unødvendigt, så længe du ikke benytter dig af P2P, torrents, diverse andre skumle hjemmesider og ikke åbner ukendt indhold i emails.

Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:53

Hej Lone, et hurtigt forslag til det med blæseren.

støv samler sig op og sætter sig på blæserne efter et par år. Der sker så det at varmen ikke kan komme væk, hvilket PCen forsøger at kompensere for ved at skrue op for blæserhastigheden, hvilket larmer!

Du kan tage den ene side af (hvis det er en stationær) og bruge trykluft (udenfor :) ) til at blæse alt støv ud af blæserne, har du ikke trykluft kan det sagtens lade sig gøre blot ved at puste kraftigt ind i blæserne, men pas på alt støvet! det vil hvivle op overalt!

Husk backup inden du gør noget som folmand siger !

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 10:16

"støv samler sig op og sætter sig på blæserne efter et par år"  Yes

Jeg har haft den samme oplevelse med en langsom PC og støv i blæseren. Jeg brugte nu en støvsuger med et blødt, spidst mundstykke. Det hjalp gevaldigt.

Mvh.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 12:35

Folmand:

Der er kun EN ting at sige.

Kan du eller venner ikke selv fixe det, så tag backup og SMID den ud!  - Det kan aldrig betale sig at få etablerede til at reparere din computer. For 3500 kroner kan du få en ny computer der er dobbelt så hurtig og uden støjgener. Tjeck evt. shg.dk

Er det ikke en mulighed at købe en ny lige nu og her, så prøv evt følgende:

• Skift optisk drev - koster 300 kroner for et nyt og vil vove at påstå du selv kan gøre det hvis du har prøvet at lege med LEGO ;-)
  • Defragmenter din harddisk
  • Afinstaller alle unødige programmer.
  • Gå til startmenu -> søgefelt og tast "msconfig" - her kan du under fanebladene "start" og "tjenester" arrangere processerne under udvikler - alt hvad der ikke lige har med hardwareproducent eller styresystem at gøre kan du prøve at deaktivere ved at fjerne flueben. Skulle der mod forventning blive problemer - så giver computeren dig automatisk mulighed for at gendanne oprindelige indstillinger ved næste boot.   Det plejer at være en succes. (dette tip forudsætter du benytter dig af windows)

Held og Lykke.

Sidst men ikke mindst så vil jeg (nu risikerer jeg at blive flamet), anbefale dig, at prøve at deaktivere dit anti-virus software.  Antivirus er i mange tilfælde en flaskehals der kan sammenlignes med at køre bil med håndbremsen trukket. Min personlige holdning er, at det er unødvendigt, så længe du ikke benytter dig af P2P, torrents, diverse andre skumle hjemmesider og ikke åbner ukendt indhold i emails.

Jeg smider ikke en computer til 8000 kr ud, var nede ved min lokale pc reparatør og han kunne fikse den for 1000 kr.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)