Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driftskonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bank tager 1000 kr i oprettelsesgebyr for en driftskonto. Kan jeg - i forbindelse med SKAT - i stedet bruge en almindelig lønkonto med mig selv om ejer, fremfor mit firma som ejer? Forudsat selvfølgelig, at økonomien og kontoen er totalt adskildt fra min privatøkonomi (dertil ville jeg have en separat konto).

Jeg er et 1-mandsfirma, som er begyndt at få en indtægt, som jeg kan leve af og overvejer at benytte mig af "Virksomhedsordningen" og evt. stifte et ApS og lign. Har kontotypen nogen juridisk betydning i forbindelse med alt dette?

Banken tager også 250 kr/mdr for kontoen, samt 50 kr pr. girokort. Sikkert også flere gebyrer, men på det tidspunkt gad jeg ikke at høre mere over telefonen og afviste det :)

Ellers, kender I billigere banker? (de reklamerer ikke ligefrem med priserne på deres hjemmesider)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

'Hej Imikkel

 

nu skriver du ikke hvor du bor og hvilken bank.

 

Jeg har aldrig betalt for dette i nogle af disse banker jeg har haft som erhverv.

Jeg har i dag Amagerbanken og de har ikke sådan nogle takster.

Er de 50 kr pr giro kort er det via netbetaling.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lykkebjerg

Det er faktisk præcis Amagerbanken, jeg også har, og de har disse gebyrer. Gebyrerne gælder forresten ikke selve kontoen, men netbank-adgangen til den. Men hvad kan en konto bruges til uden netbank-tilgang?!

Jeg bor I København.

 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål.

Men du er træt af at betale for en driftkonto, hvorfor så ikke oprette en "privat" konto til det. Altså en konto udover diné andre private konti.
Der har du vel også netbank funktionen.
I starten brugte jeg ikke erhvervsafdelingen i banken, men havde bare en seperat konto i privat regi.

Jeg giver pt 600,- pr. kvatal for en driftskonto inkl. alt i Danske Bank. Tror den hedder businnes konto eller noget i den retning.

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:

Jeg ved ikke om jeg helt forstår dit spørgsmål.

Jamen, som jeg skrev i mit oprindelige indlæg, vil jeg høre, om kontotypen (altså om kontoen er registreret i dit eget navn eller i dit firmas navn) har nogen juridisk betydning i forbindelse med SKAT.

Grunden til, jeg er i tvivl er, at en jeg kender fik rådgivning af banken til at flytte penge fra sin firmakonto til en privat investeringskonto, hvilket SKAT blev underrettet om automatisk, med et efterfølgende uventet skattesmæk. Da han ikke selv havde berettet flytningen til SKAT, må der vel eksistere en form for automatisk skelnen mellem ejerne af kontierne, fx i form af, om ejerne er et CPR nr eller CVR nr, eller lign?

Eller hænger det sammen på en helt anden måde?

Som du foreslår, havde jeg netop tænkt mig bruge en separat privat konto til alt hvad der har med firmaet at gøre, og en anden privat til min egen privatøkonomi...

Fra Århus
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henvend dig til en mindre lokalbank, sparekasse eller andelskasse. Fortæl dem du har behov for at få en indlånskonto / driftskonto til din virksomhed.

De vil muligvis have dig med over som privatkunde, men du bør kunne finde et pengeinstitut der ikke tager penge for en driftskonto.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)