Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video kamera - hvilket skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Står for at skulle lave en video blog - hertil skal jeg bruge et videa kamera, men hvilket skal jeg vælge (budgettet er ikke alt for stort, skal lige siges) - hvis du har et bud på dette, må du også meget gerne smide et link til evt. shops der forhandler det pågældende kamera.

En anden ting er så rent redigerings mæssigt - jeg er ikke voldsomt IT kyndig, så er igen ude og se efter et simpelt, men godt redigerings program - nogle anbefalinger?

Håber der er nogen der ved en masse om dette, som vil dele erfaringer og tanker med mig - så jeg vælger det rigtige fra start af.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 19:10

slet ingen der har nogle erfaringer eller info som de vil dele med mig? :)

Bendtsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:14

Jeg kører selv med et Flip Mino HD (2. generation, der er vist lige kommet en 3. generation). 

Det er det mindste HD kamera på markedet og man kan få en fin lille fod til det. 

Jeg har blandt andet brugt det til videoen her:

4 Timers Arbejdsuge

og

Mexican Fisherman Story from The 4 Hour Workweek

Nu hvor jeg har fået en iPhone4 som også kan optage i HD ved jeg dog ikke helt om det kan betale sig at rende rundt med to enheder (Martin T bruger til iPhone4 til sine indlæg).

Angående redigeringsprogrammer, så er jeg på mac og her kommer man ikke uden om iMovie som gør det uhyggeligt let at redigere video.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 19:25

Hej Rasmus

Umiddelbart synes jeg kvaliteten er fin, dog synes jeg ikke lyden er helt i top - er det nok med den mikrofon der sidder i et kamera, eller skal man have noget udstyr ved siden af for at få rum klangen svagere - eller er det noget man reelt kan redigerer efterfølgende?

Jeg har PC, så du er nok ikke den rette og spørge mht. programmer, hvis du er Mac mand :)

Tak for input.

Bendtsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:30

Mikrofonen er det eneste dårlige der er at sige om dyret. Man kan simpelthen ikke tilslutte en ekstern mic. 

Jeg har fornyeligt købt en "clip-on" mic (en billig en af slagsen men som stadig giver væsentligt bedre lyd da baggrundsstøjen bliver meget mindre), men da den ikke kan tilsluttes Flip Minoen, ja så optager jeg lyden på Mac'en og lægger billede og lyd sammen i iMovie. 

Det er let, men ikke så fedt hvis man skal være mobil og rende rundt og fx. interviewe folk med kameraet. 

Jeg ved dog at der er andre "mini hd" kameraer der har mic in. De fleste tests jeg så, synes bare at Mino'en havde det bedste billede og det er også ekstremt kompakt, så det er grunden til det endte med Mino for mig :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)