Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Landing page versus cloaking

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Tsada
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gennemgået et par danske SEO folks sites, og en del benytter sider der er specifikt opbygget til et enkelt søgeord, som google linket så lander på, og så viderestilles til en anden side .

Mit spørgsmål er sådan set - hvor går grænsen mellem decideret Cloaking som jeg har forstået er forkert fra Googles synspunkt, og brug af "individuelle landing pages" der er optimeret til et enkelt søgeord.

Umiddelbart ville jeg jo mene det lå ret tæt.

 

Jacob 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er stor forskel på cloaking og landingpages.  Hele idéen bag cloaking er at søgemaskinerne præsenteres for en anden side, end den som den almindelige bruger får vist. Landingpages er de samme for både søgemakiner og mennesker, men er ofte blot skrevet med søgemaskinerne i tankerne.

Sendes du vidre fra et søgeresultat, er det dermed enten cloaking, eller en helt legal vidrestilling som søgemaskinerne endnu ikke har opdaget, eller valgt at handle efter endnu.

 / Emil

Fra Tsada
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Okay. 

Jeg har en hjemmeside om Juletræer. Helt almindelig side med 6 forskellige sider på der fortæller lidt af hvert.

Nu vil jeg gerne ramme søgeordene "Juletræer Bornholm" "Fynske juletræer" og 7 andre ord.

Så jeg laver 9 individuelle nye sider der er skrevet kun for at ranke på "Juletræer Bornholm". De indgår ikke som sådan officielt fra den almindelige side, og når man kommer ind viderestilles man til en af de almindelige sider.

Er det "ulovligt" ? 

Hvad nu hvis jeg ikke viderestiller, men bare har siderne, uden at der linkes til dem fra de 6 almindelige.   Er det så ok ? 

 

Venlig hilsen

 

Jacob Albers

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes da du skal lade de geografisk dedikerede sider være synlige og gerne linke til dem fra dine forside, eller andre undersider. Det er da en udemærket service til dine kunder, at disse kan se hvor de kan købe dine juletræer.

Mange hilsner,

Mathias

Fra Tsada
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Got it. 

Men det var et teoretisk eksempel, for at opnå en højere forståelse af hvad der vurderes til at være Cloaking og  hvad der ikke gør.

 

Venlig hilsen

Jacob

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Nå, jamen i så fald er det Emils svar du skal kigge på. Smile

Mange hilsner,

Mathias

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)