Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hjemmeside søges!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey
Er en dreng på 17 år som har lyst til at prøve noget nyt.
derfor har jeg valgt at ville lave en hjemmeside ( Ved ikke helt hvad der skal være på det endnu) jeg har arbejdet lidt med hjemmesider før på handelsskolen.

Ville høre, Hvilke programmer kan i anbefale at man skulle bruge for at lave en hjemmeside? samt en server at skulle uploade den på?

Nogle som har nogle smarte begynder råd?

På forhånd mange tak!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:17

Hej Emil

Jeg vil anbefale enten Notepad++ eller NetBeans, alt efter dit temperament :) Notepad++ er egentlig bare en "notesblok på steroider" mens NetBeans er et decideret IDE med understøttelse af HTML, CSS, PHP og meget andet.

Til at starte med kan du benytte dig af XAMPP, der er et lille program du kan downloade og installere. Det indeholder en web- og MySQL-server som er klar til brug efter installation. Som standard er der endda installeret phpMyAdmin, så du nemt kan administrere din database (hvis du arbejder med php eller lign.).

Udover det, så vil jeg anbefale at du kigger på html.dk og phpartikler.dk, der indeholder en masse gode ting til at komme igang med :) Og ellers - Google er din ven!

Mvh

Lars

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 16:44

Du kan også bruge Coffeecup html editor.
Denne lidt ældre version er gratis http://www.pcworld.dk/download/54/68

Ellers kan du prøve den sidste nye her http://www.coffeecup.com/html-editor/
Og hvis du vil købe den koster den 50$

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:06

Hej Emil,

Jeg startede ud for mange år siden med Windows' notesblok.
Længe synes jeg det var fint nok og overvejede ikke andet.

Pludselig faldt jeg over et program (som godt nok kostede 14.000 kroner) som så lovende ud. Jeg downloadede prøveversionen og blev blæst væk af smart autocompletion, understregning af fejl og mange andre ting der gøre programmering til en leg.

Selvfølgelig havde jeg ikke lyst til at punge ud med 14.000 kroner - så meget var overhovedet ikke indenfor mit budget dengang. Efter at prøve mange løsninger faldt jeg over NetBeans!

Jeg anbefaler dig at bruge NetBeans!
Vend dig til en IDE som denne med det samme. Leg med konfigurationerne og skab dig et optimeret og personligt udviklingsmiljø!

Største og eneste seriøse problem med NetBeans er dets relativt store resurseforbrug.
Jeg bruger det hovedsageligt til C/C++, HTML, CSS, Ruby, XML, PHP, Java.

Held og lykke.

Mvh

Sune

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:39

Sune:

Synes faktisk ikke at resource-forbruget i NetBeans er så galt - i hvert fald ikke når man ser på fx Visual Studio / Eclipse :)

Umiddelbart er NetBeans et af de IDE'er jeg har prøvet, der har kørt bedst og mest flydende.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:48

Lars Rasmussen:
Synes faktisk ikke at resource-forbruget i NetBeans er så galt - i hvert fald ikke når man ser på fx Visual Studio / Eclipse :)

Visual Studio ville nok også være lidt overkill hvis det primært er til html og css :)
Ihvertfald skulle man så nok vælge Visual web developer Express (som jo også er gratis), den er lidt mindre krævende.

Men mon ikke netbeans eller notepad er rigeligt.

Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:01

Hej Emil!

Kanon :) Jeg startede selv som 15 årig i notesblok, og har selv været hele omgangen igennem. Idag sidder jeg så med eget firma og laver hjemmesider mm.(19 år). Du skal være velkommen til at skrive hvis det er. Som du kan se, er der mange muligheder, og der er rigtig mange steder man kan starte. Om man er mest til notepad, eller man er til programmer som dreamviewer(nok lidt dyrt til en start) er såmænd irrelevant, det er lysten til at designe/udvikle der tæller! Så det er bare med at starte et sted, og så skal du nok stille og rolig finde frem til en vej du vil gå :) Om hvor vidt det bliver simpel html/css og lidt php, eller asp, .net eller måske over i noget C++ ? 

helt konkret:

Notepad++

domaindirect.dk(hvis du har domæne er hosting gratis, dog med begrænset plads, men med nok til at dække nogle simple sider). 

begynderråd: Learning by doing er vejen frem. Lidt litteratur er altid godt at have ved hånden, og find dig evt. en "buddy" du kan begynde at lære sammen med, det er rigtig motiverende. 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 139
Fra  Freewebsite-service.com Skrevet kl. 14:53

Hvis du har lyst er du også velkommen til at lav din egen hjemmeside gratis på Freewebsite, som alternativ til de andre gode forslag du har fået i tråden.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 16:22
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)