Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange gange bliver der søgt på panorama??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
HEj Alle

For noget tid siden læste jeg en tråd med et link til en side hvor man kunne få noget statistik på hvor ofte der blive søgt på et ord på søgemaskinerne. Jeg kan ikke finde tråden igen og kan ikke huske domænet. ER der nogen der kan hjælpe med det??

Hilsen Morten

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:21

Genvejen til en fantastisk blog

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 14:27
Hej Morten

Der findes en del forskellige af disse slags services. Du kan blandt andet se på:

http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/ (Her finder du antal søgninger på Yahoo)

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal (Her finder du en indikation for antallet af søgninger i Google)

Min erfaring er dog at den første af disse ikke er særlig gode til danske søgeord, da der jo ikke er mange danske brugere af Yahoo.

Googles indikation er ok, men det er kun en indikation og det kan være svært at sammenligne nært beslægtede søgeord og det er samtidig ikke muligt at se om "søgevolumet" er tilknyttet nøglordet som enkeltord eller om det er i forbindelse med andre ord. Det kunne fx være at der er 10.000 søgninger hvor "panorama" indgår men 9.000 af dem handler om "panorama fotokunst" eller noget andet som ikke er interessant for dig. Derfor er det svært at benytte disse services til at vurdere hvilke nøgleord du skal fokusere i din søgemaskinemarkedsføring.

Det jeg selv gør, er at opsætte en AdWords kampagne med de aktuelle nøgleord både som brede og eksakte og sammensat med relevante andre ord. Således kan jeg få data om antal visninger af denne annnonce (hvilket dermed er en ret god indikation på antallet af søgninger). Men du kan her også få information om hvor mange gange der bliver klikket på din annonce, hvilket giver en indikation hvor relevant det pågældende søgeord er for det du har at tilbyde. Det kan jo fx godt være at der ud af de 10.000 søgninger der er på "panorama" at der kun er 5 af disse som er interesseret i din ydelse. Det vil du kunne få en indikation af her.
Ligeledes kan opsætte det således at du også kan se antal salg, hvilket man må sige er den bedste indikation.

Så hvis du virkelig vil have information om hvilke nøgleord der er relevante for dig: Så fokuser for det første ikke på kun ét nøgleord og fokuser ikke kun på antallet af søgninger på dette nøgleord, men se også på om disse søgninger er relevante for dig.

Håber mit indlæg kan være til hjælp :)

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:55
@ phi

Tak for linket. Troede at alt der er i en beta-version som regel var ret nyt *g*

@ Martin

Tak for dit indlæg.

Jeg er ikke så erfaren med Adwords, men den fremgangsmåde har jeg også selv overvejet. Meningen med søgeordsfunktionen var bare at jeg ville bruge det som forbereldelse til salgsbesøg så jeg har argumentationen iorden )

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)