hey. Til juni i aar tager jeg en tur til Argentina for at forhandle med to specifikke toejdesignere om import ret til scandinavien. Jeg har umiddelbart ikke nogen erfaring, men braender for det, og har gaaet at taenkt paa det i langt tid. nu skal der ske noget! :) Jeg vil selvfoelgelig medbringe kollektionsproever til DK. Men jeg soeger lidt hjaelp, saa hvis der er nogen der har erfaring vil jeg gerne hoere fra jer
hey. Til juni i aar tager jeg en tur til Argentina for at forhandle med to specifikke toejdesignere om import ret til scandinavien. Jeg har umiddelbart ikke nogen erfaring, men braender for det, og har gaaet at taenkt paa det i langt tid. nu skal der ske noget! :) Jeg vil selvfoelgelig medbringe kollektionsproever til DK. Men jeg soeger lidt hjaelp, saa hvis der er nogen der har erfaring vil jeg gerne hoere fra jer
mvh joakim rex
Hej Joakim
Mit råd er, at du først må finde ud ad, hvor og hvordan du skal sælge tøjet. Jeg ville ikke bruge en formue på at tage til Argentina, før jeg havde sikret mig, at jeg faktisk kunne sælge det (jeg har prøvet noget lignende og brændt nallerne). Hvis du kunne få dem til at sende dig kollektionsprøver, så kunne du gå i gang med at skaffe ordrer. Når du så har bevist, at du kan sælge tøjet, så står du meget bedre i en forhandling med designerne.
Jeg kan da godt nævne et par ting som du ihvertfald skal have nogle faste aftaler omkring, og som skal stå i din aftale.
Leveringstid og hvad så hvis den ikke overholdes?
Mindste køb?
Reklamationer?
Kredittid, så lang som muligt selvfølgelig.
Derudover skal du også finde ud af:
Hvad koster fragt fra Argentina?
Hvad er toldsatsen på tekstiler fra sydamerika?
Ellers prøv og stil nogle mere konkrete spørgsmål, så er jeg sikker på, at der er mange som vil byde ind.
tak for det. mht rejsen til sydamerika, saa skal jeg alligevel derned for at besoege en ven der skal giftes :). Lige nu er jeg nemlig i Canada for at arbejde og nyde livet, og vil saa tage herfra og direkte til sydamerika.
det jeg soeger, er hjaelp til alt det juridiske, kontrakt med designer og hvad den skal indebaere, fortoldning etc. men paa sigt en evt. partner til at hjaelpe mig med promovering og salg til smaa butikker i scandinavien. Det toej jeg vil saelge kommer med en historie om argentina''s kultur, og derfor er det vigtigt at det kommer i de rette butikker, livsstil!. Det er altsaa ikke butikker som Solid, H&M, jack og jones etc. som jeg vil have toejet i, men naermere de smaa butikker som 1206, peder&stoffer etc. men foerst og fremmest er det nok en god ide at faa en kollektionsproeve hjem og se om jeg kan saelge det til butikkerne i danmark.. saa vil jeg tage den derfra!