Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leger jeg med Ilden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder pt. og udvikler et hemmeligt computerspil, som lægger sig opad virkelige hændelser. Dog har jeg haft nogle rådgivere som mener at mit spil har noget med investeringer at gøre.

Men må jeg egentlig godt kalde mit spil, for et investeringsspil?

ekspelvis kan man kalde det at oddse at sports investere?

Håber der er nogle som kender loven på dette område, for skulle nødig brande nallerne.

Peter

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:05

Nogen må vide noget?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:48

Der er en meget stor forskel på at investere og at spille på sport. Hvis du spiller er det som et zero sum game. Der skabes ingen værdig når du spiller på at FCK vinder over Brøndby f.eks. Det handler om hvem der har hvor mange penge. De fleste gode investeringer er kendetegnet ved ikke at være et zero sum game. Hvis jeg bygger et stykke software som du vil betale for er vi begge to rigere i og med at du får et stykke software du bruger til et eller andet og jeg får nogen penge. Du vil betale fordi du skønner at softwaren er mere værd end pengene du betaler og jeg skønner at de resurser jeg har brugt på at bygge softwaren er mindre værd end de penge du giver mig. Vi er altså begge to blevet rigere men hvis du spiller på en fodboldkamp så er det enten dig der bliver rigere (Du vinder) og dem du spiller hos bliver fattigere (de taber) eller omvendt.

Jeg håber dette kan forklare lidt om hvad forskellen mellem at spille og investere. Om du kan kalde dit spil for et investeringspil så er søgsmålet vel er det det?

MVH

Asger

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)