Hej
Hvad forhindre personer i at lave selskab uden ansvar frem for en-mands-firmaer ? Nogle der kan fordel og ulemperne ??
Kenn Bo |
er det SMBA selskaber du tænker på?
Hej
Hvad forhindre personer i at lave selskab uden ansvar frem for en-mands-firmaer ? Nogle der kan fordel og ulemperne ??
Kenn Bo |
Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !
Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk
er det SMBA selskaber du tænker på? |
Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)
Ved blot at de kloge kalder det Selskab Uden Ansvar ! Hvad står SMBA for ?
|
Det er Selskab Med Begrænset Ansvar: Jeg har ikke egne erfaringer med selskaber af denne art jeg har blot bekendte som har afprøvet det og sagt at det er MEGET svært at få godkendelse til nogle ting overhvede da du jo ikke øsnker at tage ansvar for noget og derfor skal have et MEGET sundt kabitalindskud før nogle gider lege med dig. Der findes dog også ret seriøse firmaer som har denne firma form: Meeeeen jeg ved sku ikke, ville du handle med en som intet ansvar havde? |
Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)
Alle har jo ansvar !
Ikke som ApS _ A´ prøver sgu _ er da lidt af samme skuffe. Jeg tænkte blot at beskatningen ikke var så meget som ved enkelt mands firmaer |
Hej, Fordele og ulemper afhænger jo altid af øjnene der ser. Skatteprocenten er utvivlsomt mindre ved kapitalselskaber (ApS og A/S'er) men til gengæld kan indtægter og udgifter jo også kun fratrækkes i selskabet og påvirker dermed ikke din personlige indkomst i den retning, ligesom du vil blive beskattet når du trækker penge ud af selskabet som udbytte, men det kan en revisor fortælle dig meget mere om. Herudover er der jo den klare fordel, at kapitalselskaber er selskabet med begrænset ansvar, og du derfor kun hæfter med selskabskapitalen og ikke din personlige formue. Endvidere står der kontant penge i selskabet (min. kr. 80.000 for ApS'er og kr. 500.000 for A/S'er) som jo også kan være en fordel, når man i forhold til leverandører m.v. skal kunne dokumentere sin betalingsdygtighed. Endelig er kapitalselskaberne grundigt reguleret i selskabsloven, og den gennemsigtighed og tryghed det giver i forhold til kreditorerne kan også være en fordel sammenlignet med et personligt ejet selskab. Der kan dog også være mange gode grunde til at fravælge kapitalselskaberne fremfor en personlig drevet virksomhed, men det kommer an på en konkret vurdering i forhold til den type virksomhed man ønsker at drive og den økonomi, der forventes at være heri. Mange hilsner Pernille Ørskov, advokat |
TAK Pernille Det fik de perspektive frem som jeg ikke lige havde spekuleret på ! TAK ! |