Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil lave en Webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Mern
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens.

Jeg overvejer at lave en webshop, enten med moderne tøj til unge kvinder eller babytøj/ventetøj.

Jeg er en pige på 19, som ikke har erfaring eller uddannelse indenfor detailhandel eller e-handel. Men min kæreste ejer sin egen herretøjsbutik og min far er en haj til al det med hjemmesider, så der kan jeg hente en masse hjælp, når det gælder indkøb, kontakt med evt. leverandører og selve webshoppen.

Men er der nogen der ved om der er et godt marked er indenfor disse to kategorier, trods de mange konkurrenter?

Når man opretter en webshop, skal man så registreres som firma, eller kan man vente indtil det giver penge i kassen (overskud). Eller kan man have det som en slags hobby, så længe man ikke tjener over et x antal beløb? - Vil selvf. ikke have SKAT på nakken!

Hvis der er nogen der har erfaring inden for salg af tøj på nettet, så må I meget gerne fortælle lidt om det. fx alle de gode og dårlige ting ved at have en webshop, lidt om økonomi osv.

På forhånd 1000 tak.

Mvh Tenna

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej

endnu en der vil sælge børne tøj!
jeg tror vist du skal bruge resten af weekenden herinde på at læse tråde der omhandler den branche
før du begynder at tænke på skatte far mm. :)

hilsen Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26

Søren Romlund:

hej

endnu en der vil sælge børne tøj!
jeg tror vist du skal bruge resten af weekenden herinde på at læse tråde der omhandler den branche
før du begynder at tænke på skatte far mm. :)

hilsen Søren

Sjovt land. Største stigning af webshops med børnetøj kombineret med det laveste fødselstal i 22 år!Big Smile

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tenna.

Rigtig nok som de skriver, har du netop valgt den allersværeste branche indenfor webshops.

Men selvfølgelig kan det lade sig gøre. Men det kræver at du er MEGET anderledes end de andre.

På lige det område er det næsten et krav at din shop skal være "one of a kind" fra starten af.

Held og lykke hvis du tør tage springet - men konkurrencen er mega stor indenfor børnetøj.

Find en niche (Big blue ocean). Der er de økonomiske muligheder størst.
Tror ikke du skal forvente at tjene noget på børnetøj. Så skal du godt nok være fremme i skoen ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 21:10

Hej Tenna

Ingen tvivl om konkurrencen, når det kommer til børnetøjsbranchen. Vær dog opmærksom på at det, modsat for 4 år siden, er blevet en smule nemmere at få lov til at forhandle de mere kommercielle mærker, da producenterne ikke i samme omfang som hidtil, kan tillade sig at være for kræsne. Med kommercielle mærker, er der markedsandele at stjæle af.

Der er en del børnetøjsbutikker der har måttet lukke under krisen, så skal du gå i den anden retning, skal din shop og dit koncept virkelig have noget at byde på (som rådet lød tidligere i tråden) Du skal virkelig sætte dig godt ind i så meget som muligt inden du begynde at etablere noget. Start med at købe Martin Thorborgs e-pusher, den vil spare dig for både dumt brugte penge og megen besvær. I takt med at du hverver viden, vil du kunne begynde at skabe en platform for din nye forretning.

Jeg vil på falderebet huske at påpege, at det er min holdning, at alt kan lade sig gøre, hvis man brænder for projektet, gør sit forarbejde ordentligt og hurtigt lærer af sine fejl.

God vind med forretningen!

Mange hilsner,

Mathias

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)