Hey derude. Jeg er lige fyldt 18 år og brænder for at blive iværksætter. Jeg går med en idé om at starte en nyhedsside i stil med Indkast.dk. Det indkast gør er, at de "kopiere" deres artikler fra store danske såvel som udenlandske aviser, og bare omskriver dem. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at henvise til kilder hvis det skulle være. Jeg tænker lidt på at anvende Wordpress, da jeg har prøvet at bruge det før, og synes det er en god løsning. Tror i der er basis for endnu et site i Danmark? I første omgang har jeg tænkt mig at lave en Facebook side og invitere alle mine venner, og poste nyhederne derinde, så folk nemt kan se når der er nye nyheder. Senere kunne jeg sætte reklamer på siden eller lave affiliate marketing. En anden ting. Er der nogen der har en god idé til et Wordpress tema der kunne bruges til sådan et site.
Ellers er jeg åben for andre gode råd fra jer iværksættere :)
|
Hejsa! :-)
Ikke for at nedskyde din idé, men jeg tror virkelig det er et svært market at sætte sig ind i. Der findes allerede disse store fodbold nyheds sider i Danmark. Bl.a. bold.dk, indkast.dk og Totalbold.dk bare for at nævne et par stykker.
Så at slå igennem med en helt ny side indenfor det fag er meget svært. Og hvis det kun er dig som skal stå for den, så får du altså virkeligt travlt. Hvis den skal hamle op med de andre sider, så er det altså næsten et 24/7 arbejde. Tag eksempelvis Bold.dk. De poster nyhederne lige efter de er sket. Så derfor bruger alle nu bold.dk til deres nyheder, fordi de ved, at de er leveringsdygtige.
Så for at være helt ærlig, så tror jeg godt du kan droppe den idé, medmindre du har en masse arbejdskraft som kan hjælpe dig.
Men det er jeg selvfølgelig ikke ene om at bestemme :) Det er op til dig selv. Men hvis du ikke kan byde dine besøgende noget som de ikke kan få andre steder i forvejen, så skal du ikke :-P