Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodboldnyheder - nyt site?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude. Jeg er lige fyldt 18 år og brænder for at blive iværksætter. Jeg går med en idé om at starte en nyhedsside i stil med Indkast.dk. Det indkast gør er, at de "kopiere" deres artikler fra store danske såvel som udenlandske aviser, og bare omskriver dem. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at henvise til kilder hvis det skulle være.

Jeg tænker lidt på at anvende Wordpress, da jeg har prøvet at bruge det før, og synes det er en god løsning. Tror i der er basis for endnu et site i Danmark? I første omgang har jeg tænkt mig at lave en Facebook side og invitere alle mine venner, og poste nyhederne derinde, så folk nemt kan se når der er nye nyheder. Senere kunne jeg sætte reklamer på siden eller lave affiliate marketing.

En anden ting. Er der nogen der har en god idé til et Wordpress tema der kunne bruges til sådan et site.

Ellers er jeg åben for andre gode råd fra jer iværksættere :)

- Mathias Frederiksen
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 19:21

Hejsa! :-)

Ikke for at nedskyde din idé, men jeg tror virkelig det er et svært market at sætte sig ind i. Der findes allerede disse store fodbold nyheds sider i Danmark. Bl.a. bold.dk, indkast.dk og Totalbold.dk bare for at nævne et par stykker.

Så at slå igennem med en helt ny side indenfor det fag er meget svært. Og hvis det kun er dig som skal stå for den, så får du altså virkeligt travlt. Hvis den skal hamle op med de andre sider, så er det altså næsten et 24/7 arbejde. Tag eksempelvis Bold.dk. De poster nyhederne lige efter de er sket. Så derfor bruger alle nu bold.dk til deres nyheder, fordi de ved, at de er leveringsdygtige.

Så for at være helt ærlig, så tror jeg godt du kan droppe den idé, medmindre du har en masse arbejdskraft som kan hjælpe dig. 

Men det er jeg selvfølgelig ikke ene om at bestemme :) Det er op til dig selv. Men hvis du ikke kan byde dine besøgende noget som de ikke kan få andre steder i forvejen, så skal du ikke :-P

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 19:33

Hej Mathiaz,
Det kan sagtens være en god ide - men det bliver ekstremt svært, hvis ikke du kan tilbyde noget, som alle de andre sites ikke har/kan. Hvorfor skulle brugerne vælge dit site, i stedet for at blive dér hvor de kigger nyheder i forvejen.? Det svar er en god ide at have defineret, inden du går i gang.

Jeg har været medejer af en 24/7 timers sportsredaktion og -portal, og må pr. erfaring sige at det er HÅRD konkurrence i den branche. Brugerne vil have nyhederne lynhurtigt, og de er ekstremt loyale overfor deres foretrukne medier - fx. bold.dk.

Hvis du til gengæld kan tilbyde noget andet end løbende kopi-nyheder - så tror jeg du kan få held med ideen.

Bedste hilsner
Rikke

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:34

At dække hele fodboldverdenen ene mand bliver nok en stor mundfuld. Desuden er der allerede mange store og rigtig gode nyhedssider som beskæftiger sig med fodbold. Onside.dk, bold.dk, tipsbladet.dk, indkast.dk osv. 

Så hvis du ønsker at lave en side med fodboldnyheder, synes jeg du skulle overveje at koncentrere din indsats omkring en enkelt land eller en enkel liga. Og der i gennem tilbyde noget, som alle de andre ikke gør: f.eks. kampoptakter og kampanalyser.

Folk skal have en grund til at benytte din side - og det har jeg svært ved at se at de får hvis du bare laver en bold.dk i mindre målestok.

Ville du helst? - bizarre, sjove og vanvittige dilemmaer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)