Er det bare mig eller er google ved at blive en tand for "hjælpsom"? Jeg synes ofte jeg laver søgninger på meget specifikke ting hvor jeg får alt muligt frem der ikke omhandler emnet. Lige nu sidder jeg og arbejder med noget MMS-gateway og vil i den forbindelse gerne finde nogle steder hvor ordet ".MMS" er nævnt. Når jeg søger på det, selv i anførselstegn, kommer der ingen sider frem der indeholder andet end MMS men ikke ".MMS". Hvis jeg går ind i avanceret og skriver det i feltet med "eksakte sætning" virker det heller ikke. Er der en funktion på google jeg ikke kender? Hvordan finder jeg sider indeholdende ".MMS"? En anden lille sjov ting er at jeg ville bruge google translate som jeg i øvrigt ofte bruger. Her støder jeg også lejlighedsvis på oversættelser der er direkte forkerte fordi google prøver at hjælpe mig. Google translate på ordet "and" Dansk->Svensk og jeg får svaret "og" Hvad siger I til mine problemer og hvad er jeres generelle holdning til at google der bliver mere og mere "hjælpsom"? /Thomas |
Hvis du vil se søgeresultater hvor mms ER nævnt søg efter f.eks:
+mms +gateway
Hvis det IKKE skal indeholde ordet billig
-billig