Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server alias som Duplicate Content??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et vigtigt spørgsmål vedrørende server alias, i forhold til om det bliver betragtet som Duplicate Content af Google?

Og i givet fald det gør, hvad man så skal gøre for at undgå det eller løse problemet?

Det drejer sig om en .dk hjemmeside hvor der så er lavet et server alias på et .com domæne da det er mere anerkendt internationalt. Vi har dog indtil videre ikke villet flytte indholdet til .com domænet da vi har nogle gode placeringer på .dk domænet.

På forhånd tak! I er velkommen til at kontakte mig på PB også.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:49

Du kan læse om Duplicate Content/dobbeltindhold

Men for at gære det kort, så er det sådan at hvis man kan tilgå indhold 2 forskellige steder, uanset om det er forskellig URL eller domæne, så vil dette blive set som Dobbelt indhold.

For at undgå det bliver du nød til at lave en 301 redirect fra com til dk, og når i så gerne vil flytte over til com domænet, så skal denne 301 bare laves den anden vej i stedet for.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Nov 10
Skrevet kl. 13:32

Dvs. at det er et server alias gør ingen forskel. Netop fordi det er et alias vil der jo ikke være reelt indhold på det domæne, den vil udelukkende afspejle dk domænet.

Hvor meget vil det desuden koste at få lavet en redirect 301?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:58

Det kommer helt an på hvordan det alias er sat op.

Går man på .com domænet og ser eksakt det samme indhold som der er på .dk, ja så er der Duplicate Content.

alt efter hvilket rettigheder og ikke mindst administrationspanelet til serveren, kan man også sætte alias til at redirecte til .dk domænet.

Prisen for at få opsat en 301 redirect kommer helt an på serveren, hvis det er en apache server, kan man typisk bruge htaccess til at lave en redirect. Er det modul dog ikke aktiveret på serveren, ja så skal man have gang i serversidescript som fx PHP.

Det kan også være at man allerede kan lave den type redirect i administrationspanelet for serveren, men det er ikke til at komme med en ordentlig vurdering før jeg ser ovenstående ting. lige nu er mine råd givet lidt i blinde. men typisk kan det klares på omkring 30-60 minutter.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Nov 10
Skrevet kl. 14:04

Tak for svaret Kim.

Jeg tænker bare, hvordan kan man tale om Duplikeret INDHOLD, hvis der ikke er indhold på det domæne der er lavet som server alias?

Men som jeg kan forstå på dig, vil det altså være muligt at lave et server alias der forhindrer DC?

En helt anden ting, er i forhold til linkbuilding og seo. Hvilken effekt vil det have at linke til et .com domæne der er lavet som server alias og dermed ikke har reelt indhold?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:11

Hvis der vises det samme indhold på .com som på .dk domænet er der tale om DC, medmindre .com domænet bliver redirected til .dk.  Du bliver nød til at fårtælle mig hvilke domæner der er tale om hvis du vil have et reelt svar.

For som sagt kommer det an på hvordan det domæne alias er sat op. men fortæller du mig hvilke domæner der er tale om, ja så kan jeg svare dig på om der reelt set er tale om DC. Send en PB.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)