Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det gode quiz-spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg sidder og laver musikquizzer til www.HitsQuiz.com - konceptet er hamrende banalt! - du lytter til et stykke musik og så skal du svare på et spørgsmål i relation til det stykke musik. Hvor svært kan det mon være? .. ikke ret svært, vel…

men..

Hvad er det gode quiz-spørgsmål?

.. ja, det er så her, jeg lige har brug for din hjælp!
Nu har jeg efterhånden lavet en hel del musikspørgsmål. Min udfordring er dog, at jeg mere eller mindre altid ender med at bede om enten; (1) navnet på kunstneren/bandet, (2) udgivelsesåret for sagen eller (3) navnet på det album, hvorpå ”hittet” er udgivet.

I morgen (søndag) skal jeg så i gang med at lave ”artist” quizzer. Mao. her vil kunstneren altså være brugeren bekendt forud for spørgsmålet stilles. Jeg researcher naturligvis på kunstneren førend jeg går i gang med at lave et spørgsmål - men hvad skal jeg spørge om?

Håber meget på lidt hjælp fra jer!

Ps. Jeg skal altså lave en hel del quizzer, så hvis I har et forslag til et ”band”, en ”artist” eller et musik hit som kunne være interessant at få 6. spørgsmål om, ja så er det bare at forslå det herunder. Altså igen, hamrende banalt! - du har et hit og jeg stille dig et spørgsmål om det!

Dbh.
Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

Hej Jørgen

Når det er artisten/bandet.

Så kan man spørge om:

Fødselsdato

Tidligere bands(forudsætter at man har været i et)

Deres rigtige navn

Fødselsland

Tidligere partnere

Første hit

Seneste hit

Mest solgte album

Mest kendte album

Navn på tourne(er)

Tager man fx Vanessa White Gluz, så kan man spørge om, hvornår hun var med i et talent show. Og i hvilket band hun er medlem.

Hvem spillede opvarmning i 2009 for metallicas magnetic tourne i Canada????

Håber at det giver lidt inspirration.

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:49

Hej Kenneth,

Det er nogle gode forslag, synes jeg. Tak for det.

Udfordringen er hele tiden, at folk også gerne skal have en chance for at kunne svare. Sigtet er, at "gennemsnitsbrugeren" skal rammen 4. ud af 6. spørgsmål korrekt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)