Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falsk ordre

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en bestilling fra en "kendt" Dansker og har i den forbindelse undersøgt det hele ip.adresse tlf osv. jeg prøvede at ringe til tlf nr. for at sikre mig. Men den gik bare på tlf. svarer så jeg gjorde sådan set ikke mere ved det.

Vedkommende afviser varen i døren da fragtmanden kommer med varen og siger at det har han aldrig bestilt hos mig. Hvad skal jeg gøre?. Tro på det og bare skrive det på tabslisten, eller hæfte mig ved at der skrevet under på vilkår og betingelser vedrørende køb på hjemmesiden og køre sagen som en dårlig betaler??

Jeg sælger ferske kødvarer og kan derfor ikke bare tage varen hjem og sælge den videre. 

Alt kødet er faktisk rådnet op:((

Der er for 4000,- kr. 

Jeg ved godt jeg er naiv og bare sende afsted og derefter lade folk betale med girokort....

Venlig hilsen

Jesper Riel

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 17:59

Godt nok en ærgerlig og trist situation, du er endt i.

Jeg har desværre ikke lige nogle brugbare råd til, hvad du skal gøre - men et skulderklap skal du i hvert fald have - op på hesten igen! 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:59

er der ikke noget med kunden bare kan afvise at modtage varen
ved en handel over internettet, hvis kunden fortryder sit køb ?

Lyder surt, men tror ikke reglerne er anderledes fordi der er tale om
en fersk vare ?

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 18:03

Der er vel ikke så meget at gøre ved det. Bevisbyrden ligger på din side. Havde han valgt at modtage varen, men ikke betale efterfølgende var det en anden sag.

Jeg har før haft virksomheder, hvor jeg også sendte varer inden jeg havde fået betalingen - det er jeg nu gået 'næsten' helt væk fra. Det er for tidskrævende og surt når man skal spilde sin tid på de kunder som ikke betaler.

Tager du ikke mod betalingskort eller PBS?

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 18:05

Jeg er også holdt op med at sende varer uden betaling. Men det var jo en kendt osv. ved godt det er dumt og naivt. har igen lært lektien:(

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:10

Lige i dette tilfælde har det nok ikke gjort forskel om der var betalt med dankort - det kunne kunden jo også have tilbageført.

Kan du bevise at pågældende har bestilt varen?

Uden at være sikker tror jeg du har en dårlig sag - desværre.

PS. du er godt nok frisk at sende girokort ud Smile Gir det ikke store problemer for dig ?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:11

Jesper Riel:

Vedkommende afviser varen i døren da fragtmanden kommer med varen og siger at det har han aldrig bestilt hos mig. Hvad skal jeg gøre?. Tro på det og bare skrive det på tabslisten, eller hæfte mig ved at der skrevet under på vilkår og betingelser vedrørende køb på hjemmesiden og køre sagen som en dårlig betaler??

1. Du kan sagtens køre en sag på det her, trække vedkommende i retten med krav om betaling for det i handlen aftalte beløb.

Hvis du gør det vil du sandsynligvis blive ganske godt til grin da du næppe kan bevise at det er den person der står som modtager af varen der rent faktisk har bestilt den.
Det kan lige så godt være nogle folk der elsker janteloven og tænker "Fuck det er snyd at han er kendt og sikkert også tjener gode penge, lad os være trælse ved ham og lægge en falsk ordre i hans navn" og så står du med håret i postkassen og har tabt endnu flere penge på en tåbelig retsag du sandsynligvis intet fik ud af.

Kunden har jo allerede nægtet at der måtte være et aftaleforhold, og da du ikke har nogen underskrift fra vedkommende kan du næppe dokumentere at det skulle være vedkommende der har lagt ordren. Selvom du måtte få en dommerkendelse til at få udleveret navn og adresse på vedkommende der var "indehaver" af den pågældende IP-adresse på det tidspunkt ordren blev lagt, er det stadigvæk ikke nok til at knytte ordren til en person på adressen.

2. Du vælger at se på sagen som at du har brugt 4000 kroner på at få bekræftet at der findes uærlige sjæle i Danmark og har derfor brugt nogle dyre lærepenge i "Livets skole" - Det er nogle penge der er ofte er givet godt ud, hvis blot man kun begår en fejl af gangen og kun begår den samme fejl en gang.

Jeg ville vælge at se det som punkt 2 i denne sag og så komme videre med andre kunder, og nok overveje dine betalingsmuligheder, jeg ville ikke acceptere efterbetaling på sådanne varer. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 19:42

Jeg ved godt det er sure lærepenge. Gjorde præcis det samme for 2 år siden. 

Jeg håber jeg har lært det nu....

Det har givet lidt flere konventeringer med girokortet. Men set i forhold til prisen.! Så kan det ikke betale sig.

Det bliver nok fjernet nu her...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)