Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med at få pengene hjem???

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Aminoer

Hvis nogle af jer går og har lidt problemer med at få betaling for jeres fakturaer til tiden, så er jeg gerne behjælpelig med at opsætte den rigtige rykkerprocedure og hjælpe med at finde den helt perfekte samarbejdspartner, hvis I vælger at overdrage inddrivelsen til en ekstern.

Bare skriv til mig - gerne en PM - alle store som små er velkomne.

Mit arbejde vil blive faktureret på timebasis til en rigtig fin aminopris :-)

Mvh.

René

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 22:44
Hej René og andre...

De største syndere i min kundekreds er kommunerne. Det er ikke kun en enkelt, men dem alle. Jeg bruger nogle standardrykkerskrivelser fra inkassoadvokaterne.dk og det er desvære først ved 3. rykker med inkassovarsel at der så småt kommer liv i de offentlige...

Dette var dels en lille info om et sted med gode templates og dels en stille måde at afreagere på og komme af med mine dårlige erfaringer.

Er der nogle gæve Aminoer der har fundet en procedure der virker overfor diverse kommunekontorer, hører jeg gerne nærmere.

Venlig hilsen Brian.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:40
Hej Brian,

Jeg har haft samme oplevelse - lige indtil vi gik over til at fakturere kommunerne elektronisk. Så jeg mistænker læs-ind bureauerne og Post Danmark som synderne. Før gik der ofte 6-8 uger før vi fik betaling fra det offentligt - nu er tiden nede på 1-2 uger.
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:45
Dato: 31-01-2007 22:44:21 Forfatter: Freebooter
Hej René og andre...

De største syndere i min kundekreds er kommunerne. Det er ikke kun en enkelt, men dem alle. Jeg bruger nogle standardrykkerskrivelser fra inkassoadvokaterne.dk og det er desvære først ved 3. rykker med inkassovarsel at der så småt kommer liv i de offentlige...

Dette var dels en lille info om et sted med gode templates og dels en stille måde at afreagere på og komme af med mine dårlige erfaringer.

Er der nogle gæve Aminoer der har fundet en procedure der virker overfor diverse kommunekontorer, hører jeg gerne nærmere.

Venlig hilsen Brian.

Hej

Hvad med at droppe de 3 rykkere.. Send én med inkassovarsel...

/Charly

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:45
Brian-> Jeg tror (desværre) at den eneste metode at få penge ud af kommunerne, er at vente. Tålmodigt. De skal nok betale, men det har aldrig gået så langsomt som efter de indførte den elektroniske fakturering.

Jeg spørger ofte, når jeg har en kommunal kunde, om de er klar over mine betalingsbetingelser. De indrømmer alle sammen blankt, at de nok ikke vil være i stand til at overholde disse, hvorfor jeg fristes til generelt at sætte prisen op for offentlige kunder. Jeg mister jo renteindtægter på den lange behandlingstid. Det kunne evt. være at smide 3% på i forhold til det faktiske beløb i "kommunegebyr".

Hvis hele DK indførte et kommunegebyr, så kan det være, at de opdager at det faktisk ikke var så meget billigere at indføre elektronisk fakturering som de havde håbet. Måske fører det til noget i sidste ende, når de kan se store millionbeløb akkummuleres som "kommunegebyr".

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Fra  Workflow Skrevet kl. 23:50
Jo, rykker tre som en begyndelse kan være vejen frem :-)

Kender i til kravet for elektronisk fakturering?

Er det et scan af fakturaen og så en mail eller...

-Brian

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Fra  Workflow Skrevet kl. 23:55
Idéen med et Kommunegebyr er jeg helt med på.

Fra dd kommer et sådan gebyr på fakturaen. Jeg holder nok lidt lav profil og opjusterer prisen i stedet. +Kr 500 er vel ikke urimeligt??

-Brian

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:57
Din faktura skal tydeligt have angivet en række oplysninger, herunder:

Virksomhedens EAN-nummer i adressefeltet
Rekvisitionsnummer (hvis det findes)
Dit navn/firmanavn
Kundens kontaktperson
CVR-nummer
Etc.

Du kan fint sende den som PDF...

Læs mere på http://www.jwn.dk/

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:04
"Kommunegebyret" har vi haft længe, og det har aldrig givet problemer. Vi tager ganske enkelt 32 kr. + moms pr. faktura for at fakturere det offentlige og det dækker vores omkostninger, både administrativt og rentemæssigt. Alle offentlige kunder der ringer til os får udtrykkelig information om det og alle er forstående (de ved jo også godt selv at den er gal). Køber de via nettet sker tillægget automatisk.

Samtidig sender vi aldrig kontoudtog eller rykkere til det offentlige. Derved sparer vi nogle kroner, og betalingen skal jo nok komme. Så alt i alt vil jeg tro, at vi har et lille ekstra overskud på denne måde, men det har også kostet os underskud i lang tid før vi indførte ordningen.
Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:02
hej.

90 % af vores kunder er kommunale, så vi kender i høj grad problemet. det bliver ikke bedre af at vi ofte arbejder i relativt store projekter. vi regner normalt med at vi har et udestående der svarer til 4 - 5 måneders omsætning og så er det ikke engang lyv!!

med hensyn til elektronisk fakturering, så sendes den i et format der hedder oioqxml, hvilket gøres med et lille program fra en autoriseret udbyder, eller gennem et indskanningsbureau. det er en klog procedure at kontrolere at kunden rent faktisk har fået fakturaen.

alle offentlige instanser påregner sig 30 dage som betalingsfrist, uanset dine betalingsbetingelser, ikke fra fakturadato, men fra modtagedatoen. hvis de så kludrer lidt eller den forsvinder i det elektroniske system, så er det jo 30 dage fra en gang ud i fremtiden.

at handle med det offentlige kræver i høj grad at man har en meget veludviklet evne, til at sove roligt om natten.

MBC
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)