Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterlån - hvor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ny på dette forum og vil høre, om nogen har idéer til finansiering af en lille, nystartet virksomhed. Jeg har kigget på kom-i-gang-lånene, men de er så vidt jeg kan se kun for folk der er iværksættere på fuld tid - og i mit tilfælde er virksomheden indtil videre en bibeskæftigelse. Er der virkelig ikke andre muligheder end banken?

Vh Louise

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:03
Hej Louise

Kom-i-gang lånene er som jeg forstår det vist ikke forbeholdt fuldtidsselvstændige?

Prøv evt. at ringe til Gjerlev Sparekasse og spørg (www.gespar.dk), de er vist til at snakke med.

- Men overvej om du kan få et alm. lån på bedre vilkår udenom denne ordning?

Derudover kan du besøge http://www.finansieringsguiden.dk/  - der giver et fint overblik over de forskellige typiske muligheder hvis du ikke har en rig onkel i USA;-) 

De bedste hilsener/ Best regards Morten Ove Partner Chokoladefabrikken Klostergade 34, 3. sal DK-8000 Aarhus C moa@changepilot.dk www.changepilot.dk mobil: +45 31266039 KEEP THE CHANGE!
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:24
Hej Louise,

Banker er ligesom alle andre typer virksomheder. De har et produkt som de skal sælge til dig, og hvis ikke handelsvilkårene er tilfredsstillende, findes der andre som sælger produkterne. Eneste forskel er, at i banker kalder man ikke en spade for en spade. Der kalder man en sælger for rådgiver. Din lokale grønthandler er ligeså meget rådgiver som bankens - han kan fortælle dig at der er masser af C-vitaminer i appelsiner, men det rådgivningen drejer sig om, er at få dig til at købe appelsinen istedet for at ræse på apoteket og købe C-vitaminer.

Nogle vil måske synes at dette er meget forenklet, og ja, jeg er også et par gange i løbet af mit liv rendt ind i en bankrådgiver som reelt gav mig rådgivning. Men der har været langt mellem snapsene.

Så hvis ikke din nuværende banksælger er med på ideen, så prøv en anden. Nogle folk er ekstremt loyale overfor deres bank, og hvorfor det? Får de bedre vilkår der, end andre banker vil give dem? Næppe. Eller er det fordi deres sælger (rådgiver) er en flink fyr? Lidt tyndt grundlag...

mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Tak for jeres svar - jeg prøver at undersøge nærmere!

Vh Louise

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)