jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke er ny her, men har fået en ny puter og kunne ikke logge ind med mit "gamle" navn. ét eller andet med cookierne! jeg har været så "letsindig" at købe en gammel 4-længet gård, der dog ligger midt i en landsby 1 km fra en storby i østjylland. jeg har ansat 2 tyske tækkemænd, der skal nytække tagene og har brug for flere håndværkere i løbet af året, hvor jeg også vil bruge tyskere, som jeg allerede har kontakt til. meningen er, at gården skal laves om til kontorlejemål, pgr. af dens fortræffelige beliggenhed. spørgsmålet er nu, om det er en idé at bruge disse håndværkere til et vikarbureau, som jeg så vil starte op efter færdiggørelsen af gården. hvad kan man tjene på udlejning af medarbejdere? hvad kan man få for en faglært håndværker, hvis kunden gerne vil overtage ham? hvad er der ellers man skal være opmærksom på? det lyder som ren slavehandel, men netop dét skal det ikke være. jeg har hørt fra mange tyskere, at de er bleven behandlet overmådigt dårligt af danske vikarbureauer. f.eks. "tvinger" nogle af bureauerne håndværkerne til at bebo deres egne huse og lejligheder til ublu overpriser. er der nogen, der kan hjælpe? også gerne på pm. www.aarhusvinduet.dk |
Hej Klaus,ved at en håndværker på et bestemt vikarbureau får ca.160 i timen og at håndværkerne betaler omkring 260 kr.i timen for at hyre en håndværker,i dette firma blir alle behandlet ens.
Vist dine to tyskere vil have mer at lave har jeg selv en gård der trænger til at blive tækket.
Ps.beregnings grundlag for en timelønnede vikar er timelønnen gangede med 1.6 %.
Håber det var en lille hjælp. Mvh.Per