Jeg har indtryk af at de fleste firmaer/eksperter der arbejder med Adwords kampagner bliver betalt pr. klik kampagnen genererer.
Ved I om det er muligt at lave et samarbejde om en mere "Resultatafhængig" adwords kampagne. Dvs. hvor Adwords firmaet/eksperten istedet bliver betalt per generet salg?
Selvfølgelig til en meget højere pris end normal klikpris og selvfølgelig med krav til vores webshop og til hvordan vi kan tracke ordrerne.
På forhånd tak for svar
Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com
Hos os betaler du ikke en fast klikpris; men for de timer vi bruger.
Derfra og til at vi skal betale for at få folk til at gå ind på din hjemmeside og derefter forlade den igen uden at købe fordi din hjemmeside ikke konverterer godt nok, er nok lige lovligt meget at bede om - ud over al den anden usikkerhed der er i et sådant samarbejde.
"krav til vores webshop" = at vi gratis skal fortælle hvad der er galt. Jeg kan forøvrigt slet ikke få øje på din webshop, kun en enkelt side med bookmark links og masser af links til andre hjemmesider.
På basis af ovenstående skal du ikke forvente, at der er nogen, der vil gå med på dine ønsker.
Du kan istedet tage kontakt til et eller flere affiliatenetværk og lave en kampagne, hvor du afregner med en procentdel af hvert salg der skabes.
Du kan give affiliates lov til at køre kampagnen direkte på AdWords og Facebook. Er afregning og konvertering atraktiv nok, så er der helt sikkert flere affiliates der vil forsøge sig.
Vi har bare hørt om at det var muligt at lave sådan et samarbejde
... men kan da godt se at der er rigtigt mange usikkerhedsmomenter.
Specielt når der er tale om en ny webshop og man ikke ved noget om
hvordan den konverterer.
Måske det er muligt at lave en aftale alá den jeg beskriver når vi får nogle tal at tale ud fra...
P.S. Det er absolut ikke min egen side vi skal køre kampagne på!
@Nicolaj:
Jeg ved intet om affiliatenetværk ... men vil da prøve at sætte mig lidt ind i det, tak.
:-)
Jesper
Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com
Hos mig afhænger en sådan aftale meget af hvordan shoppen tidligere har konverteret, hvad målene med shoppen er, hvordan ejerne / medarbejderne er osv.
Som Christian er inde på, så er der rigtig mange usikkerhedsmomenter i en sådan aftale, så der skal meget til før jeg indgår en sådan aftale fra dag 1.
Når det er sagt, så har jeg da et par af dem kørende.