Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trådløst webcam

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Aminoer

der er så mange tallenter til nrådighed herinde, så jeg tænkte at der må kunne findes en med kompetance på dette område.

det er en helt ny ide, jeg fik den her til morgen

til at udføre ideen skal jeg bruge et lille billigt robust camera, der kan kobles op trådløst til et simpelt eller allerede normalt eksisterende program.

designkrav er der ikke mange af, det skal kunne holde til at sidde beskyttet ude. og det må ikke fylde alt for meget.

er det noget der kan købes eller er der en der kan stykke nogle komponenter samme????

videre i iderækken opstår der et behov for en meget robust men simpel trykfølsom skærm, der kan tåle fedtede børnefingre, og det de kan forvolde af forstyrrelser. skal kunne bygges sammen til at vise forskellige korte billedserier og der skal kunne afspilles lyd.

så skal det også her være sådan at kunden ikke skal tømme hele det offentlige danmarks budget for at komme i gang

jeg glæder mig til at høre fra jer

MBC
Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 16:27
Hej Mogens, jeg importere lidt fra Kina - er det noget jeg skal kigge lidt nærmere efter ?

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Skrevet kl. 09:24
Hej Hans

tak for dit svar, det kan blive interessant, men det er en ide vi skal have fyret af som prøveklud her i starten af februar så jeg tror ikke det kan nåes fra kina i denne omgang.

vi skal i princippet bruge en boks på 10 x 10 x 7 cm. som maks. mål. den skal være rimeligt vejrstabil og der skal stikke linse og microfon ud af bunden. cameraet skal være lysfølsomt. der skal være plads til en batteripakke der kan holde til 40 - 50 timers sendetid. denne skal kunne fornys og der skal være en rækkevide på ca. 30 m.

der skal følge instalationssoftware med, så den ner let at installere på en ganske alm. simpel pc.

jeg forestiller mig at vi skal bruge ca. 200 stk. i løbet af februar. hvis alt forløber som planlagt.

er der andre der tør komme med et bud ???

MBC
Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 09:56
Hej Mogens - intet er umuligt for den der bærer viljen i jernet !
og levering fra Kina kan sagtens klares til februar - jeg får ofte ordre fløjet hjem !

Nedenfor et eksempel - beklager at specifikationerne kommer i en lang smørre - ellers mail mig for bedre + foto.

Outdoor IR Surveillance Camera Designed for outdoors, this wireless CCD camera has a night vision effective range of 15 meters. (NTSC system, US plug) Specifications: Widely used for theft prevention, wireless video surveillance, home security, etc. Night Vision (Effective range: 15m) Alloyed shell, Weather-proof structure for outdoor installation Built-in microphone for audio monitoring 4 channels optional to avoid possible interference High quality color wireless camera with CCD sensor: 512*492 Horizontal definition: 420TV lines Minimum Illumination: 0 Lux NTSC video format only Transmission / Receiving frequency: 2,400MHz~2,483MHz Transmission power: 2mW Up to 100m(330ft.) transmission range in open space Power: Camera: DC +12V Receiver: DC +8V Operating temperature: -10 ~ +50 (Degree C) / +14 ~ +122 (Degree F) Operating Humidity: Less than 85%RH In retail packaging Warranty period: 1 Year Standards Certification: CE0678 / FCC - TW5GP-906T Package includes: Wireless Camera x 1 Wireless Receiver x 1 Adapter for Camera (US standard) x 1 Adapter for receiver (US standard) x 1 AV cable x 1 Antenna x 2 User manual x 1 Export carton: 6 sets per carton Size: 43 x 35 x 21 cm Weight: 8.7 kg

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Skrevet kl. 10:30
hej hans

jammen så lad os prøve.

specifikationerne ser fine ud, blot ikke størrelsen ring evt 87101240 det er lisom nemmere

MBC
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:52

Package includes: Wireless Camera x 1 Wireless Receiver x 1 Adapter for Camera (US standard) x 1 Adapter for receiver (US standard) x 1 AV cable x 1 Antenna x 2 User manual x 1 Export carton: 6 sets per carton Size: 43 x 35 x 21 cm Weight: 8.7 kg

Uden at ville blande mig i øvrigt, ser det ikke ud til at dette er en løsning som er beregnet til tilslutning til PC, medmindre der også sættes et video-capture kort i PC''en. Så vidt jeg kan se kommer der blot et NTSC output fra den trådløse receiver...

Jeg er ikke ekspert i trådløse kameraer, har kun prøvet et par forskellige typer, men jeg ved at blandt andet linksys og d-link har trådløse kameraer som bruger 802.11b/g standard og dermed kan kobles direkte til en PC via trådløst netværk... D-link har vist også nogen modeller til udendørs montering.

Mvh.

Niels
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)