Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp min IBM fryser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminos,

Jeg har en IBM T40p Laptop Pentium (R) M 1600 Mhz med 80 GB HD og 1 GB Ram. Jeg har det problem at den fryser alt ind imellem. Musen kan ikke rykkes og alt går i stå. Det eneste som virker er at holde power-knappen nede i 6-7 sek. og lave den helt hårde genstart. Det sker typisk én gang om dagen. jeg kører ikke specielt tunge programmer som gør at den bliver varm. Jeg havde overvejet om det kunne skyldes en overophedet processor.

Er der nogen som kender dette problem, og som har et bud på hvad det kan være, og hvordan jeg kan afhjælpe dette?

Med Venlig Hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:20
Jeg har ikke hørt om folk som har problemer med dette, men jeg vil mene at det er en reklamationssag. Syntes du skal prøve at klage, da det ikke kan være rimeligt den skal fryse 1 gang om dagen.

// Jesper Skov

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:44
Det kunne jo også tænkes at det er en software sag, har du prøvet at geninstallere windows ?? Hvis ikke, ville jeg først og fremmeste prøve det.

Jeg har præcis det samme problem på min hjemme computer for tiden (ikke IBM) og jeg er ret sikker på at det kan klares med en geninstallation, dog har jeg ikke tid til at tage back up af det hele osv. så jeg må klare mig lidt endnu.

Men prøv først det med windows, hvis det så ikke virker, så kontakt IBM eller det sted hvor du nu har købt computeren.

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 18:30
Bliver den meget varm under bunden?
Specielt IBM kræver fri cirkulation under bunden.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:57
Under boot har du muligheden for at trykke den blå "Access-knap", som giver dig adgang til et PreBoot Area. Der er der eksempelvis en PC-Doktor som kan tjekke RAM, HD, CPU, etc. Prøv lige at køre den. Hvis den ikke viser fejl, så lav en ominstallation, som også anbefalet af andre. Virker det stadigvæk ikke, så er det frem med telefonen og kontakte IBM.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 20:58
Hej Paul,

Jeg har netop pga dette lagt bagsiden op på et blad, så der er en cm luft under den. Så det er ikke det.

Jeg har overvejet en geninstallation, men jeg magter det næsten ikke. Da det tager en krig at få lagt alt ind igen. Så hvis der er en anden løsning så vil jeg foretrække dette. Måske et program til fejlsøgning??!?!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 20:59
Hej Peter,

Havde ikke lige dit svar :)
Det vl jeg prøve at gøre.. Tak.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)