Hej Som bosiddenden i Roskilde, så tager jeg ofte toget til KBH når jeg har kundemøder. Til formålet har jeg købt et klippekort - som selvfølgelig kun bliver brugt til transport i forbindelse med firmaet. Når jeg skal trække disse udgifter fra, skal jeg så få en kvittering fra DSB når klippekortet købes, eller skal klippekortet bare vedlægges mine bilag?? Eller begge dele?? Hilsen Morten |
En tur med toget
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Bent. Dvs. lidt som når man laver kørselsregnskab?? DEt lyder utroligt at dokumentationen så være så udførlig. Jeg kan da huske tilbage i studietiden hvor vi ofte fik besked på at købe et klippekort til div. ture. Regnskabsafdelingen skulle så bare have klippekortet og så fik vi pengene tilbage. Dvs. eneste dokumentation for udgiften de havde var det brugte klippekort. Derfor troede jeg egentligt også det var nok i mit tilfælde. Men det er en bagatel jeg ikke gider risikere at få ballade for, så skal der kørselsregnskab til så må jeg jo bare gøre det Tak for svaret Hilsen Morten |
Rolig nu. Vi taler om at du bare skal lave en lille notits på kortet eller ved siden af. Ikke et egentligt kørselsregnskab. Forskellen på skolen og dit eget regnskab er at skolen ikke vil afholde private udgifter for dig. Dvs. der er en kontrol. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)