Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

når enden er god er alting godt - nøgler til et godt sponsorat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
ENGODSAG.DK indgik i forb. med VM i håndbold en sponsoraftale med Angolas landshold. Den har givet os to indslag i TV2 Sporten og en masse øvrig positiv omtale - og nøglen her er aktivering. Derfor blot et input til alle AMINOer om, at alt for mange sponsorater tænkes alt for meget i forhold til eksponering (dvs. hvor mange seere ser evt. mit logo osv.) og for lidt i forhold til aktivering af sponsoratet. Mit råd er efter flere år bl.a. i reklame branchen, at hvis I vil indgå en sponsoraftale, så skal I tænke i at aktivere sponsoratet - hermed menes f.eks.:
- storytelling. Brug sponsoratet aktivt overfor jeres medarbejdere og bedste kunderelationer
- events. Inviter nøglekunder og potentielle kunder med til sportskampe (hvis sponsoratet indbefatter det) og prøv at få stjernerne fra holdet på besøg hos jer
- PR. Husk at tænke i om sponsoratet kan skabe buzz i pressen. Søg efter et sponsorat som er anderledes.

Det er alt for dyrt, hvis I vil sikre jer bekostelige bandereklamer osv., for det er en engangsfornøjelse, og folk er efterhånden blinde overfor disse. Det er forældet logo eksponering-tankegang, og som marketingguruen Martin Lindstrøm siger, så er logoer døde indenfor 10 år. Da vil folk huske historier, farver og altså opleve brands på en helt ny måde!

Hos ENGODSAG.DK er vi helt enige i dette - aktivering er derfor nøglen til succes. Vi har f.eks. lavet et sjovt spinn-off på sponsoratet af Angola - tjek forsiden af www.smartguy.dk eller gå direkte til de nye kult-shorts:
http://www.smartguy.dk/butik/VisVare.asp?ID=9008

Du kan stadig nå at sikre dig et par!
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:28
Hej

Dejligt med et indlæg der giver stof til eftertanke, spændende tankegang, som jeg vil forfølge i den kampagne jeg skal til at planlægge, tak for hjælpen

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra CPH
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:57
Godt set!!

Det kan være svært at bryde igennem kommunikationslarmen, men jeg synes jeres eksempel viser vejen. Kreativt ikke mindst.

Jeg fristes til at tilføje et ekstra punkt, som næsten virker for selvindlysende.

- komplimentaritet. Lad de to verdener komplimentere hinanden, og samtidig udvide det fælles rum, så parterne hver især kan  fortælle nye historier.

eTRADEVIDEO - We produce, distribute and analyze online videos for leading eCommerce companies.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)