Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til - og arbejde i udlandet men indenfor EU

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Situationen er den at jeg per 1.1 påtænker at flytte til Malta hvor jeg har fået tilbudt et godt job. Jeg er interesseret i at køre 100% efter reglerne og vil derfor gerne vide hvad der kommer til at gælde for mig.

Jeg forventer at:

• Tjene cirka 30.000kr/mdr før skat
  • At arbejde dernede i min. 2 år. men ikke med nogen måde begrænset.
  • At opsige min lejlighed herhjemme.
  • Jeg har ikke kone/børn/samlever som jeg efterlader i dk.
  • Jeg forventer at tage hjem til max 1 uge om måneden ... dvs. 40 uger om året på Malta
  • Jeg har to Anparts selskaber (3 hvis vi tæller holding med) som jeg fortsat regner med at drive videre fra Malta ... forventer at overskud herfra vil skulle beskatte ifht. dansk lovgivning.

Min forventning er at jeg står til at skulle betale Maltesisk skat. Det er også virksomheden og dennes skatterådgiveres holdning, men vil gerne have dette bekræftet inden jeg ender med et super skattesmæk fordi jeg tog fejl :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet flg.

http://www.tax.dk/pjecer/flytning.htm

Ifht. den lyder det til at jeg skal betale Maltesisk skat af det jeg tjener på Malta, men at mine selskaber skal beskattes efter danske regler.

Nogen der kan bekræfte det? Har lidt overvejet at betale en skatterådgiver for at hjælpe med at indhente et skriftligt bindende svar fra skat. Nogen der kunne tænke sig den tjans?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)