Jeg modtog i går et brev fra mit forsikringsselskab, med information om en kommende stigning, og blev faktisk glad. Ikke så meget for selve stigningen, men fordi forsikringsvilkårene samtidig blev ændret, og at de i den forbindelse havde vedlagt et skema over ændringerne. I skemaet var der listet alle de forskellige forsikringsområder. Ud for hvert område var der 3 kolonner. Den første indeholdte dækningen ifølge de gamle vilkår. De 2 næste kolonner beskrev henholdsvis forringelser og forbedringer med de nye vilkår, skrevet med rødt eller grønt. Nu kunne man nemt se at f.eks. elskader af en bestemt karakter ikke var dækket af de gamle vilkår, men med grønt nu var dækket af de nye vilkår. Alt i alt, synes jeg det var rigtig godt fundet på, og giver en fed brugeroplevelse, så man ikke selv skal sammenholde de 2 policer, og finde hoved og hale i forskellen. Det kunne mange firmaer godt lære noget af |
Så fordi de tegner lidt for dig er du glad og tilfreds med at prisen stiger?
Umiddelbart tænker jeg at det skal være nogle ret radikale ændringer der skal til for at jeg ville være glad for en prisstigning.. Og elskade har jeg aldrig oplevet