Jeg startede tidligere idag en annonce på Facebook hvor jeg betaler CPM. Annoncen har pt. haft 2285 visninger og nul kliks.
Havde det været google, så var annoncen allerede nu fjernet, da mere end 2.000 visninger burde have skabt en del kliks.
Men jeg ved ikke hvad tendensen normalt er på Facebook? Hvilken CTR kan man forvente? Kan jeg konkludere at annoncen er skod, eller er CTR bare generelt meget lav på Facebook?
Klikfrekvensen på Facebook annoncering er ofte langt lavere end Google Adwords. De fleste der sætter Facebook kampagnerne op opnår en CTR på max 0,08%. Det siges, som en tommelfingerregel at er ens kampagner over 0,1% er det ganske fornuftigt. Stil dig dog aldrig tilfreds, med CPM strategi og den rigtige testning af kampagner kan det blive bedre.
Jeg plejer ofte og oploade flere hundrede eller tusinde kampagner, for herefter at tracke hvad der virker bedst og dermed opnå den højeste CTR, CPC og Konverteringsfrekvens.
Som et lille tip, så kan jeg fortælle dig at selve billedet har enorm afgørelse på, hvor godt dine facebook kampagner performer.
Jeg troede at jeg hurtigt kunne tilføje Facebook ads som en ekstra markedsføringskanal, men det kræver åbenbart en del arbejde før at det bliver givtigt. Jeg venter derfor med yderligere Facebook Ads, da mine Adwords kampagner fortsat kan forbedres lidt, og så bruger jeg tiden der :-)
På Facebook skal man som udgangspunkt holde sig fra CPM-afregning, da de annoncer vil blive placeret steder der giver få klik og det siges også at de bliver placeret i apps osv, hvilket er meget dårlig kvalitet-klik og visninger.
Jeg har efterhånden skrevet rigtig mange blogindlæg om hvordan man får lavet gode annoncer på Facebook, inde på min blog om affiliate marketing.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk