Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ny virksomhedsidé

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har i et stykke tid leget med tanken om at lave et nyt forsendelsessystem. Idéen går på:

 

1) Jeg vil lave en hjemmeside hvor det er muligt at uploade et personligt dokument

2) På hjemmesiden skal det ydermere være muligt at skrive brevet/dokumentet direkte

 

Når der på hjemmesiden trykkes send, skal dokumentet sendes til en server, som er forbundet med en printer hvorefter dokumentet udprintes automatisk.

Sluteligt sørger jeg for at brevet/dokumenterne bliver lagt i konvolutter, frankeret og sendt. På den måde kan folk sidde derhjemme og sende alle brevene uden at skulle tænke på frimærker, mv. Virksomheder vil ydermere kunne spare personale og maskinel ved at anvende en sådan service - men holder idéen vand og hvem kan programmere et sådant system?

Indtjeningen ligger i frimærket + konvolutter + papir + blæk +gebyr - forestiller mig at et almindeligt brev skal kunne sendes via hjemmesiden for 9 kr. 

 

 

 

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

HEj

 

Ved at konceptet findes til fakturaer, men ved ikke om det findes til privatbreve.

9 kr er ikke meget når du ser hvad portoen stiger til.

 

Mvh

Caroline

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen skal nok også skrues lidt mere i vejret. Der skal bestemt regnes noget mere på det - men vil først finde ud af om idéen er god nok og om det er et koncept, som folk vil benytte sig af?

Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg tror der er for lidt "kant" på ideen.

Sender man ikke bare en e-mail...?

Mit bud lyder, at hvis du kan tilbyde et særligt layout eller aflaste virksomheder i deres udformning af nyhedsbreve, mail kampagner... Så er der måske lidt at arbejde med.

Ha' en god dag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomheder, som ikke må finde nye kunder ved spam, kan i den grad gøre brug af funktionen. Der er stadig mange virksomheder, som sender breve ud til deres eksisterende og kommende kunder - herunder fakturaer, nyhedsbreve, mv. 

Hvad angår privatpersoner: Breve til det offentlige, ansøgninger, og andre breve, som man ikke vil sende pr. mail af visse årsager kunne sendes via dette system. Hvis folk blot sender mails, så ville Post Danmark ikke leve den dag i dag - men kunne man ikke lette måden at sende sin post på via et sådant system?

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig fed idé som jeg godt kan se mig selv benytte mig af. Der er tit, hvor jeg har nogle breve som skal postes (og ikke kan sendes som e-mail), hvor jeg gerne vil spares for gåturen til postkassen... 

Jeg tror desværre bare din idé er en "enten/eller". Nye kunder vil ikke bruge dig hvis du ikke har et professionelt udtryk og hvis de ikke har hørt om dig før et par gange, da de skal betro deres breve til dig og derfor skal føle sig trygge. 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal derfor højt sandsynligt poste en del penge i projektet og bruge lang tid for at skabe et godt image, men så kan det sikkert også godt blive stort...  

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Skov:

Du skal derfor højt sandsynligt poste en del penge i projektet og bruge lang tid for at skabe et godt image, men så kan det sikkert også godt blive stort...  

Jeg er klar over, at et projekt i dette omfang er dyrt. Jeg ved også at jeg for alvor skal vinde forbrugernes tillid på den ene og den anden måde. Der er selvfølgelig arbejde og risiko forbundet med det - også derfor jeg luftede idéen herinde. Har en partner som vil indgå i et samarbejde - men vi har ikke kendskab til programmering. Kunne forestille mig at der er en hel del, som skal programmeres

 

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder som en rigtig god ide!

Det findes allerede i Tyskland: Gmail.de. Kan huske det fordi de havde en sag med Google og nu må Google ikke bruge navnet Gmail i Tyskland mere.

Held og lykke med projektet.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det primære problem i det setup bliver brevhemmeligheden.

De fleste virksomheder vil ikke kunne bruge servicen til meget andet end markedsføringsbreve og lignende, da du får svært ved at garantere at indholdet ikke kan/vil blive læst af pakkeren, medmindre du indkøber noget pænt dyrt maskineri der både printer og putter i konvolut i et sikkert rum hvor der ikke er adgang til for andet end certificerede personer.

Det kan selvfølgelig også være godt nok bare med markedsføringsbreve, men der vil det dog ofte være i større batches de vil komme (1000-10.000 stks) og så kan det ofte bedre betale sig at få det hele lavet og tryk m.v. ordentligt hos et trykkeri hvor kvaliteten er lidt højere end "print" :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)