Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kodeord ved checkout/brugeroprettelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i en Magento-shop valgt den medfølgende "one page checkout"-løsning.

Som udgangpunkt har kunden her 3 muligheder:

1. Køb som Gæst
  2. Opret bruger ved køb
  3. Log in som eksisterende bruger

Her har jeg valgt at fjerne Gæstemuligheden således at der kun er de to sidste muligheder. Samtidig har jeg ændret lidt på ordlyden således at der ikke står "Opret bruger", men derimod har man nu mulighederne: "Ny kunde" eller "Tilbagevendende kunde".

Nu er mit spørgsmål så: er det muligt at gøre noget fornuftigt ved kodeords-kravet? Som det ser ud nu skal kunden selv vælge et kodeord under samme trin som adressen indtastes.

Det optimale ville efter min mening være en af følgende muligheder:

1. Kunden kan selv indtaste password, men dette skal først ske ved sidste trin når købet er gennemført
  2. Kunden får autogenereret et password der vises ved sidste trin/tilsendt per e-mail

Er der nogen af jer der ved hvordan jeg får implementeret dette smartest?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I 95 % af alle webshops, er det meget dumt at fjerne muligheden for at handle som gæst. Nogen grund til at du vælger nettop dette?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:03

Hvad Boysen sagde... og

Krkli:

Det optimale ville efter min mening være en af følgende muligheder:

1. Kunden kan selv indtaste password, men dette skal først ske ved sidste trin når købet er gennemført
  2. Kunden får autogenereret et password der vises ved sidste trin/tilsendt per e-mail

Og hvorfor er dette det optimale? På langt de fleste signup sider, vælger man password sammen med sit brugernavn, så hvorfor er du så forhippet på at ændre dette?

Mener du at du kommer til at sælge flere varer fordi du gemmer valg af password til sidste trin (hvor brugeren allerede har købt og er på vej væk fra shoppen)?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 14:46

Boysen:

I 95 % af alle webshops, er det meget dumt at fjerne muligheden for at handle som gæst. Nogen grund til at du vælger nettop dette?

Det kan da egentlig godt være at jeg bør genindføre muligheden.

Min tanke var blot at 3 muligheder ville virke mere voldsomt/afskrækkende for førstegangskunder (jf. de forskellige udtalelser om at gøre processen let for nye kunder).

Brugernavnet er e-mail-adressen der alligevel skal indtastes ved køb. Ved et autogenereret password der sendes via e-mail vil brugeren ikke opleve mere besvær i processen end ved gæstekøb?

Rasmus Lindgren:

Og hvorfor er dette det optimale? På langt de fleste signup sider, vælger man password sammen med sit brugernavn, så hvorfor er du så forhippet på at ændre dette?

Mener du at du kommer til at sælge flere varer fordi du gemmer valg af password til sidste trin (hvor brugeren allerede har købt og er på vej væk fra shoppen)?

Det er min tese at nogle vil hoppe fra hvis de skal indtaste password. Derfor ville det være end fordel først at inddrage dette element når købet er gennemført.

Jeg er meget åben overfor jeres tanker og er klart villig til at gå tilbage til at have gæstemuligheden med.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:52

Krkli:

Det er min tese at nogle vil hoppe fra hvis de skal indtaste password. Derfor ville det være end fordel først at inddrage dette element når købet er gennemført.

Jeg er meget åben overfor jeres tanker og er klart villig til at gå tilbage til at have gæstemuligheden med.

Hvilket er præcist hvorfor man bør kunne tjekke ud uden at oprette sig som bruger. Jo flere skridt du tvinger en bruger til at tage for at gennemføre et køb, jo større sandsynlighed er der for at han/hun afbryder købet (alt andet lige).

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:55

Krkli:

Brugernavnet er e-mail-adressen der alligevel skal indtastes ved køb. Ved et autogenereret password der sendes via e-mail vil brugeren ikke opleve mere besvær i processen end ved gæstekøb?

Hvad så næste gang kunden kommer på din shop?  Der har vedkommende smidt mailen væk med det autogenererede kodeord, fordi han bare var gæst...

Så taster han den samme mailadresse ind som sidst, men får at vide, at han allerede har en brugerkonto.

Der tror jeg ikke, brugeren har tålmodighed til at vente på en "jeg har glemt mit password"-mail.

På den webshop jeg har drevet indtil fornylig, vil jeg skyde på at omkring 80% brugte gæste-checkout.  Og der var ingen mærkbar forskel i loyaliteten på de to grupper.  Der var genkøb begge steder fra.

Men det kommer nok også an på produktgrupper og varernes pris.  For lidt dyrere varer, kan det måske være interessant for brugeren at kunne logge ind og se tidligere ordrer og/eller følge status.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 15:01

Hvis kunden først bliver præsenteret for den ekstra variabel når købet er gennemført (fx ved autogenereret kodeord) vil dette jo ikke øge risikoen for afbrudt køb?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 16:22

Jimmy Carlsen:

Hvad så næste gang kunden kommer på din shop?  Der har vedkommende smidt mailen væk med det autogenererede kodeord, fordi han bare var gæst...

Så taster han den samme mailadresse ind som sidst, men får at vide, at han allerede har en brugerkonto.

Der tror jeg ikke, brugeren har tålmodighed til at vente på en "jeg har glemt mit password"-mail.

På den webshop jeg har drevet indtil fornylig, vil jeg skyde på at omkring 80% brugte gæste-checkout.  Og der var ingen mærkbar forskel i loyaliteten på de to grupper.  Der var genkøb begge steder fra.

Men det kommer nok også an på produktgrupper og varernes pris.  For lidt dyrere varer, kan det måske være interessant for brugeren at kunne logge ind og se tidligere ordrer og/eller følge status.

God pointe - det vil jeg overveje!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)