Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulig svindel fra Rusland i vores web shop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lidt mistanke om svindel i vores web shop, hvilket vi ellers har været forskånet for i de fire år, vi har været i gang.

I fredags kom der en ordre ind, som der så noget suspekt ud. Der var bare lagt nogle tilfældige plakater uden sammenhæng i indkøbskurven, og så var der indtastet en fjolleadresse, der bare skulle fylde de nødvendige felter ud for at gennemføre betalingen. Adressen var sat til Danmark, men i Analytics' ehandelsmodul kunne jeg se, at ordren vær gennemført fra en udbyder, der tilhørte en russisk ingeniørskole.

I første omgang havde jeg en teori om, at en eller anden havde forsøgt at finde sikkerhedshuller i betalingsflowet, da der jo ikke var en reel adresse, vi kunne sende produkterne til.

Dagen efter kom der så en rigtig ordre fra den samme udbyder - denne gang med noget, der tilsyneladende er en rigtig adresse, men ikke med et specielt russisk navn (Peter Speed), der godt kunne være opdigtet. Igen var det 3stk af et tilfældigt produkt fra forsiden, der var bestilt.

Begge betalinger er gennemført på et Master Card.

Er der nogen, der har været ude for noget lignende? Jeg er på stående fod ved at få opdateret vores web shop, så sikkerheden bliver opgraderet. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke tjekke om Master Cardet er stjålet. Om navnet passer på adressen. Ringe til vedkommende og høre ham ad.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hverken mail eller tlf virker. Må have tjekket Master Card i morgen, men det er vel ikke registreret som stjålet, siden han kunne gennemføre en ordre på det

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:

Hverken mail eller tlf virker.

Så havde jeg annuleret handlen, med begrundelsen: ukorrekte oplysninger

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

3 stk plakater til Rusland...

Bare i forsendelse, indfortoldning osv så forsvinder fidusen totalt...

Så annuller du bare ordren med begrundelsen om, at I ik sender til Rusland... Så slipper du for en passe papirarbejde, og en evt chargeback... Går ik ud fra at i har SecureCode på, når du er bange for chargeback?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er egentlig ikke så bange for charge back - det er peanuts. Jeg synes bare, at fremgangsmåden er lidt suspekt, da det tydeligvis er fuldstændig tilfældigt, hvordan personen har valgt produkterne. Derfor var jeg bange for, at det var lidt mere alvorligt end bare et køb på et stjålet kort.

Og vi sender af og til til Rusland - så længe vi har kunnet sende som maxibrev, har der ikke været de store udgifter til det

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Nej, jeg har aldrig oplevet noget lignende eller hørt om andre der har. Kan du ikke kontakte Pbs og din betalingsgateway udbyder og spørge dem hvordan du skal forholde dig?

 

Mvh. Peter

billige tonere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)