Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Hvad er reglerne for import fra usa?

Det drejer sig om sko, tøj, smykker, tasker.

Venligst

Tina                           

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:04
Hej Tina.

Umiddelbart så er der ingen restriktuioner imod import af de nævnte artikler fra USA. I tilfælde af at du importerer tekstilvarer o.lign fra østen, kan det ske at Du må fremlægge ægthedscertifikat (hvis der er tale om mærkevarer).

Hvis det er mærkevarer som du vil importere fra USA bør du også lige undersøge om der ikke allerede er en importør her i DK.

Derudover skal du betale toldafgift + dansk moms af varen når den kommer til Danmark. Umiddelbart mener jeg at den p.t. for tekstilvarer ligger på rundt 17 %. Men det kan varierer fra alt efter hvilken specifik vare det er. Så man skal altid tjekke dette med myndighederne.

Dertil kommer så selvfølgelig fragt samt indfortoldningsgebyr fra den kureer som du har valgt at benytte. Skal du importere større partier (containere o.lign) vil jeg anbefale dig at kontakte en speditør ;-)

Håber at svaret hjalp dig.

Henrik Jonsson Salg og Marketing konsulent - Udvid til Norge 4.8 Mil potentielle kunder Vi viser vejen. contact@hjtranslation.com
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:02
Hej Henrik.

Tak for dit svar, det hjalp mig :-)

Har dog stadig et par spørgsmål.

I starten er det små partier jeg skal have importeret, så det vil være ganske alm. post pakke den skulle sendes som.

Der skal selvfølgelig stadig betales told og fragt (porto), men det er vel egentlig også bare det så eller?

Nu skriver du så, at jeg skal kontrollere, om der er en importør i forvejen...må jeg ikke importere, hvis der er det da?

Venligst

Tina

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:29
Hej Tina,

Når det er små partier du køber vil jeg gå ud fra at det er afsenderen som finder en kureer til dig og som oftes bliver det UPS når det er fra USA, og prismæssigt vil det se således ud. (vi antager at satsen er 17 %)

Varens pris i USA(omregnet i DKK).:            600,-

Fragt.:                                                            100,-

Total.:                                                             700,-

----------------------------------------------------

+ Told og afgifter   17 %                                  819,-

+ Dansk moms                                                1023,75,-

----------------------------------------------------

Dertil kommer så fortoldningsgebyr fra transportøren. og det kan variere. Så længe du bare husker at det hedder varens pris + fragt + told og afgift + dansk moms + fortoldningsgebyr.

Det var den simple forklaring.

Ang. importører her i landet. Så tænker jeg mest på mærkeprodukter som f.eks. Hugo Boss, Levis osv. Du risikerer nemlig at importøren (hvis de opdager dig) vil beskylde dig for at importere falske varer osv. Så kontakt altid producentens hovedsæde og spørg dem om hvad du skal gøre hvis du ønsker at købe og importere deres varer på forhandler basis.

Henrik Jonsson Salg og Marketing konsulent - Udvid til Norge 4.8 Mil potentielle kunder Vi viser vejen. contact@hjtranslation.com
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)