Nogen der kender til om google chrome har mulighed for at kontrolerer om man har duplicate content på en hjemmeside ? Eller måske andre
|
Du kan finde et værktøj herfra: www.virante.com/seo-tools
--
Mvh
Henrik Blunck
Nogen der kender til om google chrome har mulighed for at kontrolerer om man har duplicate content på en hjemmeside ? Eller måske andre
|
Det er et sjovt lille værktøj uden reel nytteværdi, Henrik. Det tager ikek højde for alle de mest almindelige forekomster af DC som f.eks. sorteringsfunktioner, forkert opsatte bread crumbs etc. Uskadeligt at bruge - men lad være med at tage resultaterne for alvorligt ;-) |
|
Som verden ser ud lige nu, er der kun hårdt manuelt arbejde som metode til at finde ud af det. |
Hej Thomas R. Xenu Link Sleuth kan give dig et rigtigt god billede af hvad du har af DC. Kig fx. efter alt hvor titler mangler eller er ens, samt skim alle URL'er og vurder om du mener de beskriver unikt indhold Google Webmaster Tools er et andet godt tool du bør bruge, og som kan vise dig det. Værtøjerne viser dig kun indhold på dit eget site, der er indentisk, og de er ikke så gode hvor titler m.m. er unikt, men tekstindholdet er helt eller delvist identisk. Mvh Jesper |
google webmastertools er ihvertfald et godt sted at starte som Jesper nævner, hvis man ikke allerede anvender det. Så man kan jo gøre det at man anvender diverse værktøjers mulighed for rapportering og check af duplicate content. Når der så er styr på det og det er ordnet, så kan man passende vælge at gå igennem den hårde manuelle mølle. |
Jo men jeg har lavet det meste af min tekst selv eller købt :) www.kommunikationspartiet.dk Det jeg ikke kan finde ud af er om google ligger min på deres index med den samme side flere gange. |
Så får du samme svar, som du plejer: Det står i din udgave af SEO-LEX, hvordan du finder ud af det. Og det er i kapitlet om duplicate content ;-) |
Jeg bruger normalt et mix af forskellige tools. Først kører jeg Microsofts SEO-Tool, den er god til mange af de tekniske SEO-aspekter. Dernæst bruger jeg SEO Powersuite til den lidt mere bløde del med Titles osv. Nå vi så når til rene indholdsmæssigt duplicate content, laver jeg helt banalt set bare en søgning i Google. Men... inden man kommer for godt i gang med at ændrer på hele ens site, så er duplicate content på ét domæne, ikke den største katastrofe - det bør selvfølgelig undgåes hvis muligt, men ellers kunne man jo kigge lidt ind på Canonical elementet her: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html God fornøjelse /Lars |