Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til nyt produkt i Danmark

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey alle amino''er

Jeg står i den situation, at jeg har færdiggjort en uddannelse her til januar (½årig HH - tidligere 1 årig HH) og har lidt tid til at gå og tænke. Jeg har sådan set altid gået og tænkt på, at jeg gerne ville være iværksætter, men danskheden har taget overhånd, og det er aldrig blevet til mere end en hjemmeside. Jeg er 19 år, og flytter til århus til sommer for formentlig at læse Almen HA.

Men som sagt har jeg gået og tænkt over tingene, og inspireret af nogle herinde har jeg tænkt over en idé. Produktet som jeg tror vil kunne få succes i Danmark findes allerede i Japan og så vidt jeg kan læse mig til også ved at vinde indpas i USA. Min idé går ud på, at importere dette produkt fra Japan eller lignende, og sælge det videre til butikker - både fysiske og online.

Problemerne opstår som sagt når danskheden kommer til syne, og jeg kommer til at kigge på "problemerne". Da det er et helt nyt produkt i Danmark, vil der nok være rimelig meget brug for kapital? Samtidig, hvis jeg/vi importerer dette produkt fra Japan el. skal der findes en metode hvor vi kan samle produkterne i en opbevaringshal el. for derefter at sende efter ordrestyring ud til kunderne.

Selvfølgelig er dette bare tanker, og er det for stort et projekt at starte med, som det første? :)

Jeg synes dog selv det er en god idé, og jeg havde sådan set bare brug for at komme ud med mine tanker.

Kommentér gladeligt ;)

På forhånd tak.

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:33
Hej Anders

Jeg tror alle her på siden har haft nogle tanker og ideer, og aldrig har gjort noget ved dem, så mit bud til dig er at undersøge det til bunds og så gøre noget ved det. du vil aldrig fortryde at du gjorde noget ved det, også selvom det ikke skulle virke, men du vil helt sikker fortryde det den dag du ser det gjort af en anden, SÅ GÅ DU BARE TIL DEN.

hvis du mangler ideer eller hjælp til at afsætte varen og evt. kapital og sparring så send en pm.

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 06
Skrevet kl. 19:40

Hovedproblemet ligger nok i, at jeg ikke aner hvor jeg skal starte med at lede efter information. Har selvfølgelig ledt på google, men synes ikke det er så nemt at f.eks. finde priser på produktet i kina/japan. Produktet jeg har tænkt på er i øvrigt til toilettet.

Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:01
hej

et godt råd

for ikke så længe siden hørte jeg en statestik på overlevelse af nye iværksætterideer.

i hovedtræk går det meget godt, hvis man har den fornødne kapital og en partner, ellers er det op ad bakke.

jeg har været i gang 7 år. startede uden kapital 50000 og allene. ideen kan være endda meget god, men der bliver tider hvor det vil være en stor hjælp at have en der kan holde hovedet koldt og fødderne varme, når man selv har det lige omvendt.

vi lever endnu og er igang med at omstrukturere så vi får tilstrækkelig gennemslagskraft. nu er ideen kæmpegod, energien er intakt og hvis vi så bare finder den rigtige konstruktion, er jeg 110 % sikker på at det bliver stort.

men hold da kæft, hvor har der været tider hvor den eneste strattegi har været 100 timer om ugen og dumstædig vedholdenhed.

så det gode råd, - find en der kan det du ikke kan og som du alligevel kan lide at samarbejde med, få nogen til at investere pengene der skal til og se så at komme afsted

MBC
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:05
Hvis du mangler hjælp til prisforespørgsel, samt leverandør søgning i Asien, import til Danmark osv, så er det mit firmas speciale. Jeg har personligt over 300 rejsedage i Kina/Korea på bagen, med indkøbsarbejde..

Så hvis du kunne løfte sløret lidt mere, vil jeg da evt kunne hjælpe dig med de fornødne forespørgsler..

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:17
"Produktet jeg har tænkt på er i øvrigt til toilettet"

Det skulle vel aldrig være et "intelligent" toiletsæde?

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 06
Skrevet kl. 16:18
Det kunne det være, men det tror jeg ikek at Danmark er klar til, selvom det sikkert kommer engang.

Det er derimod langt mindre avanceret, men du nærmer dig :P

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 18:42
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)