Hej Amino! :) Jeg skal igang med noget SEO på et .com site, og der skal selvfølgelig nogle backlinks til osv. Men jeg vil selvfølgelig gerne ramme de steder hvor det har størst effekt først, så håbede lidt at en af jer kan hjælpe mig med at pege mig i den rigtige retning! ;) Med venlig hilsen John Bakken |
John Bakken:Hej Amino! :)
Jeg skal igang med noget SEO på et .com site, og der skal selvfølgelig nogle backlinks til osv. Men jeg vil selvfølgelig gerne ramme de steder hvor det har størst effekt først, så håbede lidt at en af jer kan hjælpe mig med at pege mig i den rigtige retning! ;)
Med venlig hilsen John Bakken
Der gælder som sådan ikke andre regler for linkbygning på et .com domæne efter min mening. Der er tilgengæld flere muligheder for at få nemme links, men også flere muligheder for at spilde sin tid hvis man ikke ved hvad man gør.
Begynd med at identificere branchens/nichens aktører:
Hvilke blogs er der?
Hvilke forummer diskuterer man om nichen?
Hvor ellers?
Hvilken type indhold er populært (artikler, video, billeder, tutorials osv.)?
Når du kender din niche er det meget nemmere at gå målrettet efter at få de gode links. Kan du skrive gode artikler om nichen er du allerede godt på vej. Så kan du gå ud og tilbyde disse som guestposts, forum indlæg, blog kommentarer (check dofollow) eller bare syndikere til artikel sider og Web 2.0 sider.
De bedste links er som altid links fra relevante sider med høj pagerank/mange backlinks. Så må du være lidt kreativ for at finde ud af hvordan du får dem.